2. 1. 2018.

KARAMEL KOCKE


- 4 gotove korice za mađaricu
- 200gr šećera
- 400ml punomasnog mleka
- 40gr gustina
- 100gr čokolade za kuvanje
- 150gr butera
- 200gr mlevenog pečenog badema


Šećer na slaboj vatri upržiti uz stalno mešanje da ne bi imao grudvice od šećera. Pomešati gustin sa 150ml mleka. Kada se šećer upržio, dodati ostatak mleka i kad provri tada će se već i šećer istopiti, pa mešajući usuti  pomešan gustin i mlekom. Mešajte sve vreme dok se ne zgusne. Dodati buter, čokoladu i bademe, fino promešati. Odmah filovati korice sa toplim filom. Na zadnju koru ne filujete. Prekrijete sa papirom za pečenje i staviti neku veću knjigu da pritisnete kore  kako bi se fino sjedinile. Sve se to brzo ohladi....

E, do ovog momenta ovo je trebao da bude moj ponovljeni postan kolač  "Šerbet kocke" ali ovog puta sa mlekom, čokoladom i buterom. Međutim izgleda da se fil nije snašao u ovoj kombinaciji i bio je mnogo tvrđi nego u posnoj varijanti. Mada slutim da nešto baš i nije bilo u najboljem redu sa gotovim korama za mađaricu jer su bile užasno tvrde. Mislila sam kada ih nafilujem sa toplim filom da će omekšati. Znači, kada se sve totalno ohladilo, shvatila sam da sam dobila  savršene karamele a ne fil za kolač. Pošto su kore ostale u ne promenjenoj tvrdoj tvroći, a fil takođe tvrd kao karamela, nisam baš znala šta mi je činiti d abih spasila bar fil. Smislila sam da skinem fil sa kora, dodam još pavlake od 35%mm i dobijem neki još noviji fil. Nije moglo tako jer sam morala da polomim kore kako bih skidala fil. Pošto su korice finog ukusa ali stvarno jako tvrde, bilo mi je jasno da  će to sve moći da se izblenda i spremi za dalju doradu. 

To sam i uradila, kolač sam kompletno  u blenderu samlela i dodavanjem drugih namirnica stvorila predivne karamel štanglice. Dodala sam:

- 250gr butera
- 8 punih kašika fino samlevenog sitnog kokosa
- 100ml flaširane vode

Dobro sve sjedinila i ostavila da odstoji pola sata da vidim da li će se zgusnuti. Od ejdnog dela sam napravila 30  kuglica, a ostatak smese sam rasporedila u plitak pleh koji sam obložila sa providnom folijom. Ostavila tako u hladnu prostoriju preko noći da se prosuši i stegne. Sutradan odozgo namazala belim prelivom koji ja koristim za punjenje makaronsa. Opet kao ostavila da se prosuši na hladnom. Kada se prosušilo posle par sati, isekla sam na kockice i eto divog recepta.

Ovo je bilo spremano za doček Nove Godine, a danas sam pravila neki pomorandža fil, isto upotrebila kore za mađaricu i fino su omekšale. Znači, ovaj šerbet fil se nije mogao iskoristiti za mađarica gotove kore  jer su one bile previše suve i u tome je bio problem. 

Нема коментара:

Постави коментар