20. 12. 2014.

SVI MOJI PETNAESTOMINUTNI HLEBOVI


Ovde cu postaviti sve moje hlebove koje sam pravila za 15 minuta, ali svaki put sa drugim brasnom. Osnova za ove hlebove je za sve ista. Jedino treba povesti racuna o kolicini vode, jer ne upijaju sva brasta isto vodu.


- 300gr  brasno

- 1 kasika psilium ne mora

- 1/2 kasikice soli

- 1/2 kasikice prasak za pecivo

- 2 kasike ulja

- 300ml vode


Rernu sam ukljucila na 250C da se greje dok ne sjedinim testo, jer rerna treba da bude zagrejana onog momenta kad je testo formirano u veknicu. Znaci, brasna su nebitna, moze da se stavi i samo jedna vrsta. Pripremila sam tepsiju i na nju sam stavila papir. Usula sam 300ml vode u suve sastojke i brzo sam mesala rukom da dobijem cvrscu masu kako bi mogla mokrim rukama da oblikujem veknu. U mom slucaju nisam dodavala vise vode, bilo je sasvim dovoljno. Par puta sam pokvasila ruke da bi brzo oformila veknicu i dobro je sa vodom utapkala kao da se igram sa   glinom. Prenela na tepsiju i nozem izvukla nekoliko linija da ne bi pukao mnogo.

integralno brasno 


9 vrsta zitarica


speltino brasno


kamut brasno



12 коментара:

  1. Анониман3.3.15. 01:59

    Sta je psylium ili kako vec? Jel obavezan u hlebu i gde se kupuje?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne moras uopste sa pshiliumom jer ga je tesko naci u Srbiju, a ne znam gde vi zivite. Slobodno umesto njega dodajte brasno ...

      Избриши
  2. Cao Jagice.
    Bas uzivam uvek kad "dodjem" ovde kod Tebe. Prava si majstorica-carica. Puno mi pomazes u izboru jelovnika, namirnica, recepata. Hvala ti! Pozdrav, Tanja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja hvala ti puno.
      Drago mi je da sam vam svima od pomoci.
      Pozdravljam te puno

      Избриши
  3. Da li moze da se umesi mikserom umesto rukom jer imam problem sa suvom kozom dlanova :-(

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Miro nije tu potreban mikser jer se sve brzo radi. Stavi rukavicu pa zamesi, tako ja uvek radm da mi se testo ne lepi za prste, a i navikla sam sa rukavicama na poslu

      Избриши
    2. Hvala, pokusacu, mada nerado koristim rukavice (iz lose navike) !
      Imam jos jedno pitanje: vec nekoliko godina pijemo kombuhu ujutru. Tu se kuva crni I zeleni caj sa secerom u kome ona "zivi" Mogu li da nastavim da je pijem, a da izbacim secer, I ovako ona u prirodi sigurno ne dobija secer :-)Caj od kombuhe mogu da pijem I u neko drugo doba dana!!!

      Избриши
    3. Ne znam nista da ti kazem u vezi kombuhe i hrono. Ti je koristi kako bi najmanje nastetila ishrani na hrono

      Избриши
  4. Анониман5.3.17. 02:00

    Da li može integralno pšenično?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moze jedino ako si bio/la u centar na pregled i da je tamo na testiranju utvrdjeno da mozes...

      Избриши
    2. Анониман6.3.17. 00:49

      Hvala, koj je integralno brašno u prvom hlebu ispod kojeg piše integralno. U centar nisam išla krenula sam na ovu ishranu u dogovoru zajedno sa ćerkom i veoma mi koriste vaši saveti i recepti. Hvala vam što ste tu za nas.

      Избриши
    3. To je integralno pšenično. Da se ne lažemo, samo sa njim i može da ispadne tako fin hleb i izgledom i ukusom. Moja deca kada su bila samnom na hrono ishrani, oni su odmah rekli da se ne sećaju da sam ikad bupila hleb od belog brašna. Kod nas se uvek samo kupovao ražani ili crni. Tako da sam najčešće njima pekla integralni i nije im nikad smetao. Osluškuj svoje telo i tako se hrani sa dozvoljenim namirnicama... Ti češ najbolje sama znati šta ti je najbolje

      Избриши