7. 10. 2015.

MOJA PRICA O HRONO ISKUSTVU


Veoma cesto pitanje: "Da li starije i bolesne osobe imaju rezultate na hrono ishrani?" Naravno, imaju i ja sam to dokazala primerom na sebi. Rezultati nisu samo u gubljenju kilograma, nego i u poboljsanju zdravlja.

Kada sam pocela sa hrono ishranom, tada je vec bilo 6 meseci kako sam postradala u saobracajnoj nesreci. Zbog teske povrede stopala i komplikovane operacije, tek sam bila pocela da se pomalo krecem po stanu sa vazdusnom cizmom. Imam od detinjstva visok krvni pritisak i izrazenu aritmiju srca. Krvna slika mi je bila ocajna, a vec sam dva meseca imala problema sa oticanjem i zadrzavanjem vode u organizmu. Da ne bi vise nabrajala sve svoje zdravstvene probleme, i ovo sto sam spomenula bilo je dovoljno da nesto preduzmem i pomognem sebi.


Za hrono ishranu sam znala jos davnih godina kada je dr Ana Gifing pocela sa radom u Beogradu,Odlucila sam se za hrono jer su pravila bila laka i jednostavna, a nema potrebe dugo spremati obroke. Trebalo je samo upamtiti kada se koja namirnica jede u koje doba dana i koje namirnice nikako ne bi trebalo jesti dok smo u restikciji. Veliku podrsku sam imala od strane hrono centra jer nisam u mogucnosti da budem pod njihovim nadzorom, posto ne zivim u Srbiji. Kada mi nesto nije bilo jasno, pisala bih njima i oni bi mi odgovarali sa savetima vec u toku dana.

Moj prvi dan je poceo 30. decembra i po datumu mozete da shvatite koliko je moja zelja i volja bila jaka da pomognem sebi sto pre. Dan sam zapocela sa svojim prvim hrono hlebom u licno svojoj verziji. Vec posle zavrsenog prvog hrono dana shvatila sam da se moja ishrana nece puno razlikovati od pre hrono. Za par dana su se i moji sinovi pridruzili ovakvom nacinu ishranu, tako da je sve bilo lakse i jednostavnije jer nije trebalo spremati dodatno obroke.

Kada je proslo tri dana, osetila sam veliko olaksanje jer sam se oslobodila vode iz tela i mnogo sam lakse disala. Svaki dan sam se osecala sve bolje i bolje. Pored svih svojih zdravstvenih problema, ipak sam posle nedelju dana znala da sam na pravom putu

Ne mogu da kazem da nisma imala fizicke aktivnosti. U to vreme sam vec imala fizioterapije za moje stopalo, tako da sam tri puta nedeljno isla na bas teske vezbe. Jedino nisam mogla da se uklapam striktno sa vremenom obroka i vremenom fizicke aktivnosti jer su mi vreme odredjivali danas za danas. Pored svega toga, dobro sam se drzala.


Moj dorucak nije nikada bio obilan i nikada se nisam prejedala. Ugljene hidrate (UH) u vidu hleba, mafina, galeta... sam se trudila da pojedem tek toliko da me zasiti do rucka. Inace imam uvek problem sa UH jer zbog njih oticem i zadrzavam vodu. Slanine, cvarke, pecenice, kobasice.... to sam jela tek ponekad jer nisam nikada ni bila ljubitelj tih proizvoda, a i slano mi jako smeta opet zbog mog zdravstvenog stanja. Moj dorucak je uglavnom bio u vidu nekih namaza sa svezim salatama ili neka testenina. Kiselo mleko ili mladi sir sam imala za dorucak kad god bi bio dan za mlecno.

Rucak se apsolutno nije razlikovao od rucka koje sam imala pre hrono ishrane (HI). Obavezno neko crveno meso uz prilog sveze salate ili nekog povrca termicki obradjenog. Nekako sam neizmenicno spremala rucak na kasiku ili neko meso sa prilogom.

Vecere su prolazile uz sveze salate, omlete, tunu, belo meso... Nikada mnogo i nikada mi nije bio problem da pojedem veceru kao sto vecina ima taj problem. Bar 3h sam bila budna posle vecere, a nekada i duze jer sam imala uzasne probleme sa nesanicom.

Sto se tice vode, pila sam je samo kada sam zedna i uglavnom to je bilo negde priblizno 1,5 litar u toku celog dana. Kafu nikada nisam pila, tako da je ni na hrono nisam koristila. Zbog mojih neodloznih obaveza, nekoliko puta sam imala za rucak bademe jer nisam mogla drugacije da se organizujem van kuce. Mozda zvuci malo kada se kaze saka badema umesto rucka, ali nije malo i zaista nema gladi posle badema i vode.


Rezultat posle mesec dana HI je vise nego ocigledan. U kilogramima je otislo -6,5kg ali u centimetrima je to mnogo vise i izgledalo je kao da sam oslabila bar 10kg. Do aprila vaga je pokazivala gubitak od 10kg ali je to i dalje izgledalo kao da je mnogo vise. Sve do septembra je vaga pokazivala isto ali su centimetri opadali iz nedelje u nedelju. Moje zdravstveno stanje se mnogo promenilo na bolje ali najvise mi je bilo drago sto se meni vratila volja i snaga za zivotom. Nisam vise bila svakodnevno umorna i bezvoljna, a spavanje mi se normalizovalo. Cak sam uspela da se izborim sa strahovima i depresijom, a napadi panike su se sve redje pojavljivali. Znam da bi moji rezultati bili i bolji da sam mogla da imam pregled u centru kod dr Ane Gifing jer ipak ja imam mnogo zdravstvenih problema. 

Najbitnije je da i u nasim godinama i sa mnogim nasim zdravstvenim problemima HI ima uspeha i mnogo nam pomaze u resavanju celokupne zdravstvene situacije.

A ovako je izgledao jedan moj hrono restriktivni dan:

DORUCAK
 - hleb kao mafini  (klik)
-  kuvana govedina
 - paradajz
-  paprika
 - crne maslinke

RUCAK
bataci iz rerne  (klik)
dinstane prokulice  (klik)
salata od sargarepe  (klik)

VECERA

2 коментара:

  1. Dobar dan vama
    ...vec nekoliko dana pratim i konsultovala sam se sa vama u vezi nekih recepata.Mene zanima recimo kolicina namirnica koje se spremaju.Naime,pocinjem sa ovim nacinom ishrane i prikupljam informacije odavde,ali imam klinca i muza koji jos uvek nisu voljni da ucestvuju u ovakvoj ishrani.Elem,zanimalo me,moze li se recimo za dorucak tj.jel dovoljno za dorucak odvojiti 200 gr.mesa,ili je bolje da to bude,ipak nesto manje? Hvalaaaaaaa

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U hrono ishrani je potrebno da se dovoljno uobročite da ne bi bili gladni od doručka do većere. Znači, nema merenja ali treba da budete siti. Sve je do vas koliko ćete čega pojesti....
      Pozdrav

      Избриши