25. 10. 2015.

PAPRIKAŠ SA ZAPRŠKOM


Luk iseckati na sitno i uprziti ga na malo ulja posoljenog. Kada omeksa dodati meso (stavila sam karabatake) i nastaviti sa dinstanjem. Kada se meso prodinsta, dodati krompir. Sve zajedno jos malo prodinstati, dodati zacine po zelji i alevu papriku. Naliti vode da ogrezne. Kada su krompir i meso kuvani, dodala sam mladi grasak iz konzerve. Vrilo je jos par minuta i to je to.

Nista lakse, nista brze! Podsetilo me je na detinjstvo i moj komsiluk na selu. ovo je jelo veoma brzo spremiti, a dok se paprikas kuva, mozete i druge poslove zavrsiti. Mene je podsetio miris paprikasa na detinjstvo i leto u predvecerje kada skoro iz svake kuce dopire ovaj dobro poznat miris. 


Oni koji su po ceo dan provodili vreme na njivi uz suvu hranu, jedva su cekali da dodju kuci sa njive i da pojedu nesto kuvano i toplo. Nekako je svima bilo najbrze da stave paprikas da se kuva, cim stignu kuci, pa neka se on polako krcka dok se ne porade sve obaveze po dvoristu i oko hranjenja stoke.

Mi nismo imali njive i nismo ziveli tim takvim paorskim zivotom ali sve komsije oko nas jesu, tako da smo brat i ja odrastali uporedo i sa njihovim zivotnim navikama. 

Najupecatljivije secanje je na mene ostavio bas ovaj miris. Dok smo mi deca jurcali po sokacima, igrali se zmurke i sakrivali se dovoljno daleko dok onaj koji zmuri izbroji do 100. Sve vreme trceci sokacima i sakrivanjem po coskovima kapija do nas je dopirao, iz skoro svake kuce, dobro poznat miris zaprske.

Eto, najverovatnije da ova prica nikog ne interesuje i zbog toga sam je stavila posle recepta, ali meni je to zajednicki recept, miris paprikasa i trcanje seoskim sokacima...




Нема коментара:

Постави коментар