23. 10. 2015.

OVSENA PALENTA



Razmisljala sam da li da uopste postavljam recept ovog tipa obroka. Ne znam da li ga uopste neko koristi ovako. Posto su nam dve kasike ovsenih mekinja pristupacne svadodnevno u ishrani, ja se trudim da ih koristim u razlicitim oblicima jer mi to onda razbija monotoniju necega sto "moram" svaki dan da pojedem. Pa mi je bio problem kako da je nazovem jer smo navikli da je palenta od kukuruza. Ipak sam pronasla na wikipediji nesto o palenti i slozila sam se da znaci ne mora biti samo od kukuruza:

"Naziv palenta ili polenta posudjenica je iz italijanskog jezika koji je pak ovu rec preuzeo od istoimene latinske reci za jecmenu kasu." 

Eto tako, znaci, ovo sto sam ja danas postavila moze da se zove palenta od ovsenih mekinja. 


Sto se tice ukusa ne treba uopste posumnjati da se razlikuje od kukuruzne palente. Eto, kada vam dosadi ta obaveza svakodnevnog spremanja ovsenih mekinja, pocastite sebe jednom i sa palentom sa slatkim mlekom ili ako volite sa jogurtom ili cak kao prilog uz glavno mesno jelo sa saftom. Moja danasnja varijanta je bila sa slatkim mlekom uz dodatak kurkume.

- dve pune kasike ovsenih mekinja
- 200ml vode
- prstohvat soli

U vodu dodati vrlo malo soli, samo toliko da poboljsa ukus. Kada voda provri dodati polako mekinje uz neprestano mesanje. Dovoljno je da vri na slabijoj vatri minutu. Kada je skuvano ostaviti malo da odstoji kao ja, pa usuti u toplo mleko ili mozete odmah sipati kasikom u hladno zasladjeno mleko. Dodala sam malo kurkume jer volim kurkumu u mleko.

Pa izvolite, imamo jos jedan recept, pa ko voli nek izvoli!!!



Нема коментара:

Постави коментар