26. 3. 2015.

POGACICE SA CVARCIMA


(napisala sam recept bas bas bas za pocetnike, pa neka izvinu stari majstori na duzini posta smile emoticon )

Juce je neko trazio proveren recept za pogacice sa cvarcima, ali sada ne mogu da ga nadjem da je pitam direktno tamo da li joj se ove dopadaju. Ovo je klasican recept za dizano testo i jedino je drugacije to sto se prilikom svakog premesivanja namaze ugrejanim samlevenim cvarcima. Znaci, koliko ih puta premesite i namazete, toliko ce vise listova imati, jer je bilo i pitanje da se listaju. Smanjicu vam meru na 0,5litre mleka, inace ja ih na poslu zamesim nekad sa 20litara jer sam od njih stvorila apsolutni hit u Torontu smile emoticon like emoticon

- 1/2 litre mleka
- kocka svezeg kvasca
- kasikica soli
- kasikica secera
- kasika svinjske masti
- 1 jaje + 1 zumance
- brasna da se dobije fino meko testo
- samlevenih mesnatih cvaraka

Cvaraka je najbolje da imate mesnatih jer ako su samo od slanine onda se prilikom mazanja i pecenja ne primecuju bas. Ja obicno 3 puta premazujem. Cvarci kada se samelju i ugreju (otope) ne treba mnogo jer se pretvore u mast i jednostavno samo sa njima premazete testo.

Mleko da bude mlako kao voda za bebu da je kupate (ovako je mene ucila komsinica kad sam bila dete, mama umrla rano, a ja htela sve da naucim samo da se tata ponovo ne ozeni). Ubacite izmrvljem kvasac (uvek na pakovanju pise za koju kolicinu je kvasac, a vama ce trebati kao za kolicinu od 1kg) i kasikicu secera. Kada se kvasac podigne ubacujte kasiku po kasiku brasna da dobijete bistro testo kao guste palacinke i tek onda dodate kasikicu soli. Tako obavezno uradite jer se so i kvasac bas ne slazu direktno najbolje, pa izbegnite mogucnost da se testo nece hteti podici brzo. Sada polako ubacujte brasno i mesajte rukom da bi mogli osetiti koliko treba da bude cvrsto. Ustvari ne treba da bude cvrsto, nego meko i sjedinjeno. Dodajte kasiku masti i jaja i mesite rukom dok ne pocne da vam se odlepljuje sa ruke. Trebace vam nekih 5 minuta za taj deo mesenja. Testo moze da se i lepi za ruku jer je to tek prva priprema testa. Kada ste sve ubacili i zamesili jako meko testo koje je postojano, a ne razilazi se u posudu, pospite ga odozgo brasnom i prekrijte cistom krpom i ostavite dok se masa ne udvostruci. Kada se udvostrucilo pobrasnjavite ruku i malo ga premesite i ako treba dodajte jos brasna i izrucite na radnu povrsinu koju ste posuli brasnom. Pokrijte ga krpom i ostavite 10 minuta. Kada je odstojalo malo ga pritisnite rukom i rukom ga razvucite koliko moze ali nista na silu. Ugrejane samlevene cvarke premazite preko cele povrsine ali upotrebite ovog puta cvaraka samo koliko treba da bude povrsina premazana. Ispresavijajte testo na 3 dela i preklopite, pa pokrijte krpom i ostavite da odstoji 10-15 minuta. Ponovite postupak tako jos 2X ali sada ga razvlacite oklagijom jer se vise nece tegliti pod ruku bas tako lako. Posle treceg premazivanja, razvaljajte ga oklagijom na nekih 2cm i vadite casom ili modlom i redjajte u namazan pleh. Odozgo namazite sa ulupanim jajetom i ostavite ga da odstoji u plehu bar 15 minuta dok ne pocne da raste testo i onda ga pecite u zagrejanoj rerni na 200C dok ne dobije lepu zlatnu boju. To za rernu je individualno, tako da vi pecite po vasem ustaljenom pravilu za dizana testa.

To je samo jedna teorija od mogucih bezbroj jer svako ima svoj sistem


 A ovako to izgleda kada drugi naprave

Игор Радуловић: Maločas ispečene po Vašem receptu. Nisam ih stigao razmesivati, jer je naša beba imala delimičnog razumevanja za moje bavljenje nečim drugim.  Beskrajno izdašne i preukusne, mame na prežderavanje. Beli luk je tu da izbalansira pritisak  Ozbiljan, ozbiljan recept! Hvala Vam Jaga Ja "




Zorana Milosavljevic: Konačno! Uspela sam da postavim i fotku....Dakle, poenta je u tome što nisam ljubitelj brašna po kuhinji, a ni testa. Niti imam osećaj za testo, niti iskustvo, a niti volim haos koji nastane u kuhinji posle... Recept je divan, gosti zadovoljni, a ja i moj dragi oduševljeni! Ne znam hoću li se skorije ponovo upuštati u ovu avanturu pošto od 9.30 do 13.00 časova nisam izašla iz kuhinje  Malo sam se igrala i sa oblicima, pa ti šaljem da vidiš sve varijacije na temu  POZDRAV! i ŽIVELI!


Zorana cak ima i jednu dogodovstinu u vezi kupovine cvaraka na pijaci.
 Zorana Milosavljevic "Hvala, Jadranka, na podršci. 

p.s. A kada je reč o čvarcima - lutali smo po zemunskoj pijaci u potrazi za idealnim i nakon pola sata odlučimo i ja onako za sebe izgovorim: "da l' su mi dovoljno dobri za pogačice", kad ono čovek koji prodaje me čuo i ponovi "pogačice!?!" I samo se okrete i izvadi kutiju u kojoj su samo one mrvice od čvaraka! I to preukusne! Mojoj sreći kraja nije bilo! Nije bilo mlevenja... 


Нема коментара:

Постави коментар