21. 11. 2014.

PECIVO OD HELJDE




Cesto spremam za dorucak palacinke od cistog heljdinog brasna. Kada ih spremim kao palacinku, onda i moram da je i upotrebima kao palacinku. Ovog puta sam odlucila dato buide kao mali hleb, pa bi mogao i sendvic da se namesti odnjih.
Ja ustvari nisam sigurna kako bi ih trebala nazvati, jer ima jaja u njima i testo je takoreci isto kao sto ja pravim palacinke. Mozda bi mogle da se zovu i pogacice. Zakljuci cete sami kako bi vam odgovarao naziv. Ja sam jako radosna da su toliko fine i meke i da je sirok izbor kako ih upotrebiti u obroku


- 2 jaja - 20gr putera - 100gr brasno od svetlog semena heljde - malo soli - vrlo malo pecivo praska - bademovo mleko
Danaam malo vise citala o tamnijem i svetlijem zrnu heljde, pa bi to nauceno iskustvo d apodelim rado sa vama. Pise da je brasno od svetlijeg semena heljde finije i mekse strukture i da je pogodno za fina peciva, torte i kolace. A brasno od tamnijeg semena heljde je ostrije i pogodno je za hleb.
S obzirom da su mi jako meki i fini ovi hlebici, tacno je da je svetlije brasno heljde pogornije za peciva.
Od ove smese sam dobila 8 hlebica. Jaja sam umutila sa penaricom i u njih dodala malo soli, Ja uvek koristim himalajsku so, a ona je dosta krupna, pa zbog toga uvek gledam da je istopim sa tecnim sastojcima. zatim sam dodala 3 kasike brasna (100gr) i puter koji je bio na sobnoj temperaturi. Polako dodajem bademovo mleko da dobijem masu koja je kao za palacinke. ostavim da odstoji 10-15 minuta da brasno upije tecnost. Treba da bude dosta gusce od mase za palacinke. Masa cak bude tegljiva jer je heljda takvog sastava. Ja sam moje hlebice pekla u spravi za tople sendvice, ali ako je vi nemate, mozete da pecete u tiganju kao americke palacinke, da budu deblje.
Kada je testo od heljdinog brasna u pitanju tu treba da imate na umu da je drugacije strikture i da ne treba d acekate da se skroz ispece. Ako to budete cekali sve ce se osusiti i kada se ohladi bice jako suvo i tvrdo i mene bas biti jestivo. Bitno je da bude peceno bas onoliko koliko vi pod prstom osetite d aje mekano. tada izvadite i dok se prohladi bice idealno. Ne plasite se, heljda nece biti "ziva".


A ovako je to Tatjana Cukic uradila. Ona je pekla u tiganju i stavila je kravlje mleko. Hvala Tanja na poverenju i fotografiji.


Нема коментара:

Постави коментар