18. 10. 2014.

MASCARPONE SIR




Po internetu kruze recepti za domacu verziju mascarponea. Ja sam odabrala najjednostavniju po meni. Jednostavna jeste ali iziskuje dosta strpljenja, jer treba dosta vremena za sve procese. S obzirom da nikad ne pravimo torte sad, pa da budu gotovi za dva sata, tako da bar jedan dan imamo pred sobom, a to je dovoljno da privedemo kraju proces.

Ovo je pavlaka koja moze da se nadje u Srbiju.

A ovu ja kupujem ovde u Kanadi



Za mene je ovaj whipp krem idealan za vise radnji. Najcesce ga koristim kao slatku ulupanu pavlaku za torte. Obavezno dodam u slatko mleko koje koristim za spremanje kiselog mleka. Takodje ga koristim i za nas cuveni "Mokrinski Sir", da ga obogatim mlecnom masnocom jer onda bude kvalitetnije. 
Ovog puta ga koristim u potpunom izdanju za mascarpone sir.


- 1 litar tecne slatke pavlake (whipping cream)
- sok od jednog limuna
Slatku pavlaku usuti u posudu i staviti na ringlu da se zagreje. Pripremiti sok od jednog limuna. Kada je pavlaka pocela da se zagreva do priblizno 80C (to je temperatura, kada stavite prst ono vas jako pece i ne mozete da drzite duze od 2-3 sekunde). Nikako ne sme pavlaka da provri, ali to se ne moze slucajno desiti jer prvo bi trebalo da se pojave mehurici. Znaci, vodite racuna da se dobro zagreje bez da provri i tada dodajte sok od limuna i mesajte ga varjacom da se sve lepo sjedini. Sklonite sa ringle i ostavite da se hladi na sobnoj temperaturi. Ja sam iznela na terasu jer je tamo bilo hladnije. Kada sam posla na spavanje ostavila sam u frizired da se dobro stegne do jutra.


Sutra dan sam spremila gazu. Kod nas su to neke manje dimencije, a i nesto su jako krupne niti, tako da sam ja namestila 8 slojeva i presula sada vec cvrstu ukiseljenu pavlaku. Kao sto mozete da vidite gusta je i nista nije iscurelo od surutke. Tako zajedno sa cetkom i jos nekom posudom ispod cetke, vratite nazad u frizider i neka vam slobodno odstoji 24h. Nista ne dirajte, nemojte   slucajno da promesate. Samo budite strpljivi i sva ce se surutka odvojiti.



Kada je proslo 24h videcete u posudu da se dosta surutke odvojilo. Sada mozete da prebacite sir u neku posudu. Primeticete da se sir sam od gaze odvaja. U sredini ce biti nesto meksi ali to je sve u redu kada ga promesate.
Eto, mascarpone je spreman za neki fil i za sta ga vi najvise volite. U mom slucaju ovaj put je to bila tiramisu torta. Od litre slatke pavlake sam dobila 600 gr mascarpone. Mogu vam reci da se mnogo isplati jer je razlika u ceni zaista primetna.

Ako vas bude interesovao i fil za tiramisu sa domacim mascarpone, naci cete ga OVDE  


Нема коментара:

Постави коментар