7. 6. 2018.

MINJON KOCKE BOROVNICA


 Pronašla sam savršene borovnice u prodavnici koju drže Poljace. Kupila sam samo da bih mogla da vidim šta je i kakvo je. Međutim, oduševila sam se kada sam videla koliko je to fio spremljeno, isto kao što mi ostavljamo  zimnicu. Tegla je puna borovnica i samo sirupa ima koliko da bodovnice ogreznu u saftu. odmah sam prionula na posao da skuvam fil i da vidim da li je to što meni treba. Zbog velike količine, odmah sam pravila fil za dva pakovanja kora. Nisam imala korice za "Mađaricu" , pa sam filovala rozen korice ali sam za jedan kolač koristila 7 korica jer da sam upotrebila svih 10, tada ne bi minjon bio kvadrat jer bi premašio onih 3cm.

Napisaču količine za dva kolača:

- 14 korica za "rozen"
- 800ml borovnica u saftu
- 700ml vode
- 240gr gustina
- 450gr butera sobne temperature
- 300gr bele čokolade ili ljubičaste za modeling 

Kao što vidite nisam dodavala šećera, jer nije ni bilo potrebno. U šerpu u koju će se kuvati fil usuti borovnice sa saftom i dodati 500ml vode. U ostatak vode pomešati gustin i dobro promešati da ne ostanu grudvice. Kad voda i sirup provri smanjiti temperaturu i pomešati vodu sa gustinom, pa sve mešati još 1-2 minuta na slaboj temperaturi. Skloniti sa ringle i dodati čokoladu i mešati dok s ene istopi čokolada. Na kraju dodati buter i mešati dok se buter ne sjedini sa filom. 


Fil bi trebao da bude skroz ohlađen. Uglavnom ga skuvam popodne i kada se ohladi, ostavim ga u frižideru da prenoći. Sutradan ga dobro izmutim sa mikserom i tek tada filujem korice. Obavezno izmutim mikserom jer tako fil bude kremast. Prethodno izmerim smesu i podelim na jednake delove koliko je potrebno, kako bi svaki red fila bio iste debljine. Naravno to ne mora  ali ja tako volim.


Kore nafilovati i samo odozgo staviti nešto lakše da bi se kore slepile. Nikako nešto teže jer onda takođe kore jako omekšaju. Ja uvek stavim odozgo jedno pakovanje kora, to je 400gr i dovoljno je. Ostavim da prenoći u frižideru, a sutradan stavim u zamrzivaču da se dodatno još više ohlade jer tada se seku kocke savršeno. Znači, nikako da se zamrznu, nego samo da se još više ohlade nego što su u frižideru. 

Što se tiče prelivanja, svi imamo neke svoje sisteme, ja sam postavila fotografiju kako ja to radim i to mi se pokazalo za sada najbrže. 






Evo ovako izgleda čokolada koju ja koristim. Uvek u fil dodajem boju koja odgovara boji voća, tako dobijem intenzivniju boju fila.



Нема коментара:

Постави коментар