19. 3. 2018.

POSTAN ĐUVEČ


- 2 glavice crna luka
- 1 velika paprika
- 300ml koncentrovanog paradajza (može i svežeg)
- 50ml ulje koštica grožđa
- soli po ukusu
- 100ml tarane (može i bilo koja testenina od dozvoljenog brašna)

Ako bi se koristio svež paradajz, onda treba da bude luk, paprika i paradajz u istim zapreminala kada se nasecka. To je onda najidealnija mera i ukusi se savršeno slože. Kod mene je paprika bila ogromna i debela, tako da se uklopila sa količinom luka. Padarajz nisam imala, pa je bilo dovoljno 300ml konzentrovanog.


Crni luk iseći na rebra, a papriku na trakice. Kada s eulje zagreje ubaciti luk da se posoljen proprži par minuta, bukvalno 2-3 minuta. Ubaciti papriku i onda  takođe par minuta, dok ne pusti miris. Najbitnije kada sve bude skuvano da luk i paprika nisu raskuvani. Ubaciti paradajz i dodati još malo vode, možda 100ml. Probati da li treba još posoliti. Kada provri dodati taranu i smanjiti  ringlu na slabo da vri. Kada tarana bude al dente kuvana i đuveč je gotov. Sve to traje ukupno pola sata, možda i manje.

Ostaviti koji minuta da se sve stiša, ukusi pomešaju i tarana da upije višak tečnosti. Moj brat i ja smo ovo jelo mnogo voleli ada smo bili deca. Nismo imali frižider u to vreme i obavezno smo sutradan hladan đuveč iz špajza mazali na hleb i jeli. Baš smo to voleli oboje.


2 коментара:

  1. Ovo cu obavezno probati! A sto imas lepe tanjire ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moja opsesija su tanjiri i uopšte svo posuđe koje mogu da koristim za fotografisanje hrane. Ali zato, moram da imam sednobojan set za više osoba jer moja deca ne podnose moje raznorazne tanjire hahahha

      Избриши