25. 2. 2018.

BELA ČORBA SA GRIZ KNEDLAMA



Kad sam počela da spremam ovu čorbu mojim sinovima, nisam odmah shvatila da je to ustvari moguće jesti za doručak u restrikciji bez ikakvih problema.

Kada je neko kratko na restrikciji, mesec dana ili malo više, on nema problem da se strpi na neku hranu jer će brzo izaći iz restrikcije. Ali ako se restrikcija oduži na par meseci ili čak na godinu dana, tada se javlja želja za mnogim jelima. E pa ovo je jedno od tih jela koje možemo sebi priuštiti na dužoj restrikciji u nekom doručku.

Za čorbu je potrebno:

- 3 male tikvice
- 1 crni luk
- 3 čena belog luka
- *2 šargarepe 
- seckani vlašac
- 3 kašike ulje
- so, biber
- začini
- 500ml kiselog mleka ili 200ml kisele pavlake

Odmah da napomenem, ako se čorba kuva za restrikciju, šargarepu izostaviti.


Za gnedle je potrebno:

- 2 belanca
- griz od spelte ili neki drugi dozvoljen
- 1 kašičica masti ili ulja
- so, biber
- crni i beli luk u prahu
- seckano lišće peršina
- na vrh noža soda bikarbona

Recepata za knedle ima bezbroj i uglavnom sam primetila da ženama malo teže idu knedle od ruke i tragaju uvek za razlogom zašto su im tvrde  kad se skuvaju. Odmah da kažem da ne postoji ni jedan drugi razlog njihovoj tvrdoći osim toga da je stavljeno puno griza. Samo griz mora tačno da se pogodi koliko treba staviti. 

Ako ja vama sada napišem da sam ja stavila na 2 cela jajeta 100gr griza i da su knedle bile divne meke, to ne znači da će i vaše isto takve biti ako i vi stavite istu količinu. Treba uskladiti i veličinu jajeta i vrstu griza. Zato je najbolje da vi polako dosipate kašiku po kašiku.

Upotrebila sam samo belanca jer će u čorbu biti i kiselog mleka, pa da ne mešam previše jaja i mlečno.


Belanca dobro ulupati  i u to dodati sve osim griza. Začinite po svom ukusu. Kada ste sve fino promešali i sledinili, dodajte jednu kašiku pa promešajte da nema grudvica, pa dodajte još jednu. Gustina bi trebala da bude bistrija i da spada sa kašike. Kasnije dok odstoji u frižideru bar pola sata ono će se zgusnuti i biće spremno za spuštanje u supu. Eto ovo je najbitniji momenat da dodate kašiku po kašiku griza i da ne bude gusto jer će i knedle biti tvrde. Kada su odstojale bar pola sata u frižideru, fino su se zgusnule i sada više ne spadaju sa kašike ali su gustine kao pire krompir, odprilike. Ove knedle će odstojati u frižideru dok se čorba ne skuva.


A sada konačno i čorbu da skuvamo. Crni luk očistiti, iseckati na kockice i ubaciti u šerpu, gde je blago zagrejano ulje. Tu dodati ono malo sode bikarbone i dobro promešati. Dodati malo soli i poklopiti obavezno. Temperaturu smanjiti na 1/3 i za 2-3 minuta će se sav luk istopiti. Tada ubaciti opranu i narendanu šargarepu i zajedno sa lukom neka se dinsta koji minut. Šargarepa će pustiti divnu crvenu boju. Tada tu dodati na krupno rende narendane tikvice i sve fino promešati 2-3 minuta. Dodati biber, možda  malo suvih začina, može ko ja što sam naseckanog vlašca. Dodajte to što bi vi voleli da osetite u čorbi. 

Dodajte vode koliko bi trebalo da čorba bude bistrija jer tu treba posle dodati da se kuvaju knedle. Čorba će se vrlo brzo skuvati, tako da kad fino provri, probajte ukus i ako šta nedostaje dodajte. 


Sada je red da ubacujemo knedlice. Postavila sam vam footgrafiju da vidite sa koliko malenom kašičicom ja vadim knedle. Brzo sve ide, a sasvim ste sigurni da knedle u tanjiru neće biti velike.

Dok supa polako vri, prvo kašičicu pokvasite u supu pa sa njom zahvatite spremljenj griz, pa zagnjrite u supu i ona će sama spasti sa kašike. Veoma je bitno da kašičica uvek bude vlažna, kako se griz ne bi lepio. 

Kada ste ubacili knedli kliko ste želeli neka još nekih 10 minuta polako vri, a zatim isključite. Tada možete da uspete kiselo mleko ili kiselu pavlaku, zavisi šta više volite i blago sve promešajte pazeći da ne zdrobite knedle. 

Beli luk na sitno rende narendajte i njega ubacite u čorbu i promešajte. Možete da ostavite još koji minut da odstoji, pa onda poslušiti.


Ako ste dobili mngo smese za knedle ne morate sve odmah u čorbu da smestite, pokrijte ili prebacite u kutiju sa poklopcem i u frižideru može da odstoji 2-3 dana za neku sledeću supicu.

Imam snimljen kratak video kako ubacujem knedlice u čorbu ali neće nkako da mi se otvori kada ga prebacim. Dok ne vidim u čemu je problem, recept će biti bez tog videa koji bi početnicima dosta pomogao.

Znači, ako volite ovo jelo, a već ste dugo na restrikciji, priuštite ga nekad sebi u rodučku restriktivnom... meni je prijalo  jer sam nekad to radila.



Нема коментара:

Постави коментар