21. 12. 2017.

MAKEDONSKI KOLAČ


Za koru:

- 200gr brašna
- 250gr šećera
- 220ml sojino mleko
- 100ml kokosovo ulje
- 1 pecivo prašak
- 150gr mlevenih oraha

Za fil:

- 500ml biljno mleko
- 70gr gustina
- aroma vanila
- 200gr prah šećera
- 200gr margarina
- 200gr mlevenih oraha

- kokos brašno za posipanje



Nema specijalan razlog što je kolač dobio ovaj naziv. Sećam se da sam negde videla da je neko na makedonskom imao ovaj video snimak ali za tortu. Namirnice nisu baš te koje sam ja upotrebila ali po sećanju ima sličnosti, pa eto neka bude takav naziv. Kada se budem setila gde sam to videla uradiću edit i ubaciti izvor.

Sastojke za koru sve zajedno staviti u činiju i mikserom izmešati. Moj pleh je 54x39cm, stavla sam papir za pečenje i izlila smesu. Ravnomerno rasporedila i stavila da se peče u prethodno zagrejanu rernu na 220C. Kada sam ubacila pleh smanjila sam temperaturu na 190C. Kora bude tanka pa se brzo ispeče. Vi možete peći više kora od ove smese. Meni će to biti dve kore jer hoću da bude tanko kao kolač, ali može da se filuje i kao torta u više redova.


Fil spremiti uobičajeno. Odvojiti malo mleka i pomešati sa gustinom, a ostatak usuti u šerpu i staviti da provri. U mleko staviti aromu vanije, može vanil  šećer. Kada je mleko provrilo, smanjiti temperaturu na najslabije i usuti gustin pomešan sa mlekom i neprekidno mešati da se ne bi zgrudvalo. Brzo bude zgusnuto i mešati još minut na slaboj vatri. 

Dok se puding hladi, dobro mikserom umutiti margarin i prah šećer. Kada se puding skroz ohladio dodati umućen margarin i još neko vreme mutiti mikserom dok se sve ne sjedini i ne dobije fina krem masa. Na kraju dodati mlevene orahe i dobro promešati. Sada je sve spremno za filovanje.

Koru podeliti na 2 dela ali možete i na više, sve zavisi da li želite da dobijete kolač ili tortu. Ceo fil izručiti na koru, ali ostaviti samo par kašika da bi namazali gornju koru tanko. Fil rasporediti ravnomerno i preko staviti drugu koru. Preko druge kore ostatak fila namazati ravnomerno i bogato posuti kokos brašnom. Ovog puta baš mislim na kokos brašno, koji ima teksturu kao brašno. Na fotografijama možete videti da izgleda kao da je prah šećer ali nije, u pitanju je brašno kokos. 

Kada se fino ohladi i stegne možete seći. Kolač je jako mek i ukusan.









Нема коментара:

Постави коментар