11. 5. 2016.

TORTA DUGINE BOJE



Devojka od mog starijeg sina je poželela baš ovakvu tortu. To je jedna vrlo jednostavna i brza torta, a zaista i mnogo ukusna. Za mene je ovo isto bilo eksperimentisanje ali na svu sreću da poznajem ponašanje namirnica pa je sve ipak ispalo kako je Kathleen želela.

Pošto ja nemam nikakav pristup torti koja napusti moju kuhinju,  uglavnom budem uskraćena za dobru fotografiju preseka torte. Ovo je bila najbolja fotografija parčenceta torte koje su mi prosledili sa rodjendana u sitne sate kada niko više nije mario za izgled preseka. Tako da ću vam ostati dužna jedne bolje fotografije kada mi se sledeći put ukaže prilika.

Koru sam mogla ispeći jednu, pa je podeliti na nekoliko delova, ali ja sam ipak ispekla tri kore pojedinačno jer mi se nigde nije žurilo, a i meni tako bude finija torta. Za jednu koru sam upotrebila:

- 5 belanca
- 2 žumanca
- 6 kašika salmolina brašna (najfiniji-najsitniji griz)
- 2 kašike šećera
- 4 kašike mrvica duginih boja
- 1/2 praška za pecivo

Da bi kora bila što više bleda nisam upotrebila sva žumanca i nisam stavljala nikakvih dodataka. Da sam imala bračno od badema stavila bih njih, a umanjila bih količinu brašna.

Piškotu sam napravila na klasičan i dobro poznat način. Prvo sam umutila belanca u čvrst sneg, pa sam dodala zajedno umućen šećer i žumanca. Zatim sam špatulom umešala brazno i na kraju mrvice dodala ali ih nisam dugo mešala jer momentalno puštaju boju. Samo sam ih par puta promešala i izručila u okvir za tortu prečnika 27cm ali sam prethodno na dno stavila papir za pečenje. Pekla sam na 180C/20 minuta. Izručila sam ih na rešetke da se hlade.


Fil je isto urađen na klasičan način i takođe sam se držala toga da fil bude blede boje kako bi mrvice došle što više do izražaja.

- 1 litar mleka
- 3 vanilin šećera
- 120gr gustina
- 6 kašika šećera
- 400gr putera
- 200gr prah šečera
- 200ml mrvica duginih boja

Uvek kada kuvam fil sa mlekom i gustinom, obavezno to bude dan ranije, jer je potrebno da se skroz ohladi smesa, kako bi se prilikom miksanja dobila fina, gusta, glatka, čvrsta smesa.

Skuvati klasičan puding od mleka, gustina i šečera. Od litre hladnog mleka odvojiti 200ml i pomešati sa gustinom da se skroz dobije bistra smesa. Ostatak mleka staviti na srednjoj temperaturi da provri i dodati šečer. Kada mleko proključa dodati razređen puding i mešati sve vreme dok se sve ne zgusne i ne provri. Skloniti sa ringle i dovoljno često promešajte puding da se ne bi prilikom hlađenja stvarala korica. Kada se prilično rashladi, poklopiti obavezno i ostaviti u frižideru do sutra.


Kore uvek pečem u danu u kojem i tortu završavam, a smesu za fil obavezno skuvan dan ranije. 

Sutradan puding sa mikserom dobro izmiksam dok ne dobijem finu glatku masu. U drugoj posudi umutim šećer u prahu i puter sve dok ne dobijem vazdušastu smesu. Puding i puter pomešam spatulom i vratim u frižideru da odstoji na par sati. 

Za to vreme ispečem sve kore, skroz se ohlade i počnem da filujem. Tek kada sam sve pripremila za filovanje, tek tada dodam mrvice duginih boja i špatulom sve fino promašam i ne predugo jer se boje jako brzo razilaze. Ovaj fil je upotrebljen i za filovanje kora i za završno filovanje cele torte jer je Kathleen želela da sve bude prepuno šarenih mrvica.


Uvek volim da napravim i nama neki kolačić od smese koja preostane da bih bar znala kakvog je ukusa bilo. Ovog puta sam naparavila malo drugačiju podlogu ali je fil taj koji je preostao od torte. Evo jedno parčence kako je to izgledalo za kućnu varijantu.



2 коментара:

  1. Анониман18.5.16. 09:25

    Jednostavna, a tako lepo izgleda, super ideja sa mrvicama!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moračla bih samo da napomenem da su te mrvice baš za ovu svrhu da oboje koru i fil. Uglavnom mrvice za ukrašavanje su tvrde i nisu baš za grickanje. Ove mrvice su od šečera koji se jako brzo topi i sa njima ne bi mogla da se posipa torta odozgo jer se za čas istope....

      Избриши