2. 5. 2015.

GRIZ KNEDLE OBICNE


Moji momci, a i svi koji su do sada probali moje knedle obozavaju ih. Recept nisam ni trun izmenila od onog koji me je naucila moja tetka kada sam bila dete. Mama je umrla dok sam jos bila u osnovnoj skoli, pa sam ja sakupljala najprostije recepte koje mogu da spremim u periodu od mog dolaska iz skole, do perioda dolaska brata i tate iz grada, jer su oni tamo isli u skolu i na posao. Znaci ovo je moja najobicnija verzija griz knedli, bez ikakvih dodataka kao kada je slava ili neki veci skup drustva u nasoj kuci.

Ako ih se neko uzeli, moze sebi da ih priusti za dorucak, a mogu da se spreme dan radije bez problema, nece izgubiti na kvalitetu. Ja sam knedle jela za dorucak, a supicu sam popila kada je bilo vreme za rucak. Ispunila sam srcu zelju.

- 2 jaja
- 1 kasika ulja
- so i biber 
- malo seckanog lisca celera ili zeleni
- griz od durum psenice (~60gr)

*Odvojiti belance od zumanca.

*Ulupati belance u cvrst sneg, viljuskom ili mikserom.

*Dodati ulje i promesati da se sjedini sve.

*Dodati prvo jednu punu kasiku griza i dobro promesati.

*Zatim dodati preostala zumaca, biber, seckano lisce i vrlo malo posoliti.

*Kada ste sve dobro promesali, ako je bistro kao testo za palacinke, dodajte jos griza. Treba da bude gusce od smese za palacinke ali da spada sa kasike. Dobro promesati i ostaviti 1/2h u frizideru da griz upije i da se dobije kompaktna smesa.

*Cim supa provri, smanjiti temperaturu na pola i najmanjom kasicicom koju imate vadite smesu i ubacujete u supu. Ali nemojte da napunite kasicicu, nego i sa njom zahvatajte bar pola kasicice. Knedle prilikom kuvanja ce se sigurno bar tri puta uvecati. Svaki put prethodno kasicicu stavite u supu jer se tada ne lepi smesa na nju kada vadite knedle.

*Knedle bi trebalo da kuvaju nekih 2-3 minuta, ali i to zavisi koliko vam je gusta smesa za knedle. Uvek mozete da uzmete jednu i da probate, tako ce te odrediti duzinu kuvanja.

*Kada iskljucite supu, ostavite koji minut da odstoji. Kada se knedle spuste na dno, mozete supu sipati u tanjir.

Mogu knedle da budu i od nekog drugog dozvoljenog griza. Sada ih bar ima u izobilju, a ne kao nekada samo psenicno.





Нема коментара:

Постави коментар