14. 11. 2014.

TESTENINA

Ni malo lak zadatak. Zelela sam da stvorim neku svoju licnu testeninu ali dok nisam bucnula belog brasna nista nije moglo da se dobije sto bi licilo na testo za masinu. Jos uvek nisam sigurna da li sam dobila ukusnu tetsteninu i da li ce se neka od vrsta brasna krskati pod zube. Za sada samo znam da sam uspela da zamesim, razvijem i isecem na masinu. Dok se susila skroz je pobelela ali ce sigurno potamniti kada se bude kuvala.


U ovom eksperimentu u najuzi izbor je uslo 3 vrste brasna, ali sam morala da se pomognem i sa cetvrtom, ni manje ni vise nego sa belim brasnom. Upotrebila sam u istoj razmeri 

- teff
- crvena fife
- heljda

Znaci njih sam uzela u potpuno istoj razmeri. Usula vode (ne znam u ml) koliko sam ocenila da ce biti dovoljno da se zamesi tvrdo testo koje ce biti pogodno da se razvije na masini.


Cim sam pocela da ga razvijam ono je automatski pucalo i to je znacilo da od razvijanja nema nista. Ponovo sam sve sjedinila i usula jos vode, gnjecila prstima da dobijem testo kojem je ocigledno potrebno brasna da se sjedini u tvrdo testo. Za ovu avanturu znala sam da moram upotrebiti iskljucivo samo meko belo brasno, da popravi to sto ove tri vrste nisu dozvoljavale da se testo sjedini. Bila sam u pravu, lepo se mesilo i dobila sam testo koje je vec pod rukama pokazivalo da se nece raspadati kroz masinu. Ali, ipak sam odlucila da ga odlozim u vakuum kesu u frizideru preko noci da se testo sto bolje "odmori".


I evo ga, uspelo je, sto se da odmah primetiti po krajevima jer vise nema pucanja i rasipanja. Moja masina ima brojeve od 1-8. Razvaljala sam ga do br.5 zatim sam prebacila na dodatak za spagete, ali se ispostavilo da je trebalo biti testo na br.4 za dodatak za spagete, ali i ovako je bilo dobro. Teze ide nego sa belim brasnom ali uz veste ruke uspela sam sve lepo da razvucem.


Ostalo je samo jos da se sve fino osusi, pa da sutra za dorucak spremim nesto zanimljivo za sve nas, jer vikend je poceo i svi smo na okupu. Drago mi je da sam uspela da od nemoguceg brasna napravim mogucu testeninu. Odnos brasna i drugog brasna je uglavnom isti 1:1:1:1. Odlicno


Naravno vi mozete da zamesite sa kojom god hocete vrstom brasna... izazov je na vasoj strani. Samo je najbitnije da testo bude jakoooo tvrdo zameseno jer se tako najlakse radi na masini.


A ovako izgleda kad se skuva ...








Нема коментара:

Постави коментар