22. 11. 2014.

KREKER SA HELJDOM II


E sada sam uspela da dobijem kreker koji je hrskav i naravno ukusan. Vi slobodno mozete da mu dodajete sta god Vama odgovara. Ja sam odabrala ovu varijantu i mnogo mi se dopalo. Jedva sam sebe prisilila da ostavim i momcima da i oni probaju. Ali nije problem, napravicu ja njima sutra za dorucak da im budu tople, jer je nedelja i svi smo tada kuci.

Do sada smo trazili pecat u nekoliko specijalizovanih radnji, ali niko nema to sto ja zelim, a znam da u Evropu ima. Ove sto sam ja uzela nisu oni pravi pecati, nego sekaci za testo i fondane za ukrasavanje, ali eto meni je super dobro doslo, jer sam zamesila takvo testo, da sa njim mogu da dobijem to sto sam zamislila.



- 100gr putera 
- 20ml maslinovo ulje
- 1 jaje
- 100gr sirni namaz od jalapeno  (klik da pročitaš recept)
- 250gr brasna od svetle heljde
- so, biber, zacini

Puter je najbolje da bude na sobnoj temperaturi jer se tako lakse i brze zamesi. Brasno spremite 250gr ali necete ga odma izruciti, vec ce te sa njim postepeno mesiti, jer moze da se desi da je ili mnogo ili malo ta kolicina. To uvek zavisi ili od brasna ili od velicine jajeta ili od toga koliko je sir suv ili vlazan.

U posudu za mesenje dodajte puter, jaje, ulje, sir, malo soli, malo pobiberite i suvi ruzmarin sameljite na mlin za kafu ako ga nemate u prahu. Ruzmarina dodajte onoliko koliko bi voleli da ga osetite u krekeru. Sada polako dodajete brasno i mesite dok ne dobijete finu teksturu koja ce biti fina za razvijanje sa oklagijom. Odabrala sam brasno od svetle heljde jer zelim da pomognem mojoj drugarici da ima sto veci izgor namirnica, a i svima vama da pomognem koji ne smete da koristite druga brasna.

Samo da napomenem i ovde, da je razlika u svetlom i tamnom brasnu heljde ta, da je svetlo brasno izuzetno meko i pogodno za peciva.



Samo vodite racuna da testo ne bude jako tvrdo jer onda nece moci da se razvije oklagijom. Obavezno ga poklopite i ostavite na radnu povrsinu da se testo "odmori" nekih 15-20 minuta. Tepsije u kojima ce se peci ne treba da mazete, niti da postavljate papit, testo je dovoljno masno. Razvijte na debljinu od 1/2cm i oblike vadite ili secite na kocke po vasoj volji.

Pekla sam u zagrejanoj rerni na 160C/15'  Verujem ako neko ima dobru rernu da je i 10 minuta sasvim dovoljno. Uglavnom vi pratite, kada dobije boju koja vama odgovara vadite, jer oni ce se jos malo osusiti dok se hlade.





1 коментар:

  1. Draga Jago, ovo mi se bas dopada. Mislim da cu u sledecih par dana da ih napravim.
    Tebi topli pozdrav

    ОдговориИзбриши