14. 9. 2014.

KROFNICE


Danas sam u gradu osetila kako negde fino mirisu krofne. Mozda nisu ni bile krofne, ali mene je miris na njih podsetio. Tada sam se zapitala kako to da do sada nisam dobila zelju da se poigram sa receptom za krofnice. Usla sam u prvu radnju i castila sebe sa aparatom. Ustvari, ovde se nigde ne spominje da je aparat za krofne, ali ja sam znala da ce i aparat za "pops kejk" posluziti svrsi, i nisam pogresila.

Dosta sam kalkulisala u glavi kako da osmislim recept, a pri tom nisam imala pojma koja je gustina potrebna. Logicno sam znala da brasno treba da bude sto mekse. Trenutno mi je najsitnije samleveno brasno tamno razano, pa sam tako krenula od njega.






- 1 jaje
- 4 kasike kiselog mleka
- 4 kasike brasna
- 20ml putera 
- 1/2 kasikice p.z.p.
- malo soli

Puter treba da bude sa sobne temperature, a brasno sam upotrebila tamno razano jer je ono bilo najsitnije samleveno trenutno, kod mene u kuhinji. Nisam nista specijalno cinila, sve sastojke sam usula u posudu i penaricom sam ih dobro izmesala. Za to vreme sam ukljucila aparat da dostigne svoju maksimalnu temperaturu. U uputstvo za aparat je pisalo da treba da se nasprica, ali ja nisam jer je teflon, a i ima putera u smesu za krofnice. Tako je i bilo, nije uopste potrebno da se namaze aparat.


Nisam uopste bila sigurna koliko treba testa usuti da bude dovoljno da se iscuri van loptica, a ujedno i da dok testo raste prilikom pecenja, da moze da dosegne gornju poluloptu, da bi se sve ravnomerno ispeklo i imalo cvrstinu.Znam da ne izgledaju reprezentativno, ali vec sledeci put cu ih bolje napraviti jer sam danas vec shvatila dokle treba da stoji testo.


Moj savet je da sacekate nekih 5 minuta da testo odmori kad ga budete napravili. To mu je dovoljno vreme da p.z.p. izradi, jer onda cete lakse moci da sipate testo u kalupe. Masa je gusta i lepljiva. Koristila sam mericu od 15ml i pomagala se sa kafenom kasikicom da skidam testo sa merice. Dobila sam 18 krofnica i pekla sam ih 3 minuta. Nikako ne podizati gornji deo od aparata dok ne prodje 2 minuta, jer u protivnom moze da se pokida testo ili da spadne. Ovo je sasvim solidna boja za ispecene krofnice.






Нема коментара:

Постави коментар