13. 9. 2014.

BAKLAVA SA MAKOM



(moze posle restrikcije jer je dozvoljen mak u HI, ali mozete i za parznik da se zasladite posle slanog dorucka ili za vreme popodnevne uzine)

Prvo da zamesimo testo za 1/2 kg kora:
- 1/4 heljdinog brasna
- 3/4 belog brasna
- so da ne bude slano
- malo ulja maslinovog za testo
- mlake vode da se dobije tvrdje testo

Zamesiti tvrdje testo od sastava i ostaviti testo u najlonu da se odmara najmanje 30'. Posle toga na masinu za supu na najtanje razvijati kore i ostaviti da se prosuse dok napravimo fil. Kada ste zavrsili sa razvijanjem testa, odmah ga isecite na duzinu tepsije, da vam kasnije ne bude tezi postupak kad je prosuseno.





sastav za fil:
- 150ml belanca
- exstrat vanile
- 1/2 case od jogurta kiselog mleka
- 1/2 case od jogurta vode
- 300gr mlevenog maka (najsitnije samleveno)
- 1 casa ulja dozvoljenog
- 1 p.z.p.

sirup za preliv:
- 6dl vode prokuvane
- 4 pipete stevije
- 1 limeta ili limun

U ovoj vrsti baklave bi trebalo staviti cela 3 jaja, ali ja ne jedem zumanca zbog zdravstvenih problema, pa uvek kolicinu celih jaja pretvaram u kolicinu belanca. Koristim belanca iz tetrapaka. Mikserom umutiti prvo belanca i onda dodavata sve ostalo. 

Tepsiju naspricati sa uljem i poredjati dva sloja prosusenih kora. Preko preliti filom i razmazati. ja to radim sa cetkicom i brze je, a i cistije. Neizmenicno redjati po dva reda testa i prelivati filom, a zadnji sloj da budu kore. Ako mozete isecite odmah na kocke, pre nego stavite u rernu. Ja nisam mogla da isecem i stavila sam odma da se tako peku neisecene. Stavila sam u zagrejanoj rerni na 200C. Kada sam videla da je prilicno narastilo, izvadila sam iz rerne tepsiju i pazljivo sam isekla na kocke i vratila nazad u rernu, ali sam smanjila temperaturu na 160C. Peklo se jos nekih 20 minuta, pa sam izvadila da proverim da li je mozda u sredini nepeceno. Bilo je gotovo i nisam vise vracala u rernu. Jos jednom sam prosla nozem svugde gde sam vec sekla kocke i ostavila da se hladi. 





Za to vreme sam u serpu usula 6dl vode i iseckala sam opranu limetu i ostavila da koji minut vri. Kada sam iskljucila ringlu ubacila sam 4 pipete stevije i promesala.

Vrlo je vazno da kod prelivanja ne budu topli testo i sirup. Ako je testo prohladjeno onda sirup treba da bude vreo, ili obrnuto. Ako su oba vrela onda totalno promene konacan ukus i vise podseca na poparu, nego na socnu baklavu 

Kada prelijete sirup, ostavite baklavu da se skroz ohladi, pa tek onda vaditi iz tepsije. najbolje je praviti dan ranije, da bi imalo vremena da sve lepo upije.

p.s. Dobra stara baklava sa makom. Naucila sam da je pravim pre tacno 38 godina. Pravila sam je tada prvi put za Uskrs, imala sam tada 14 godina. To je bio nas prvi Uskrs bez nase drage mame...

Нема коментара:

Постави коментар