18. 2. 2018.

NES KOCKE



Kao što možete da primetite na fotografijama, kolač je jako nezahvalan za sečenje jer su kore meke, bez brašna sa puno krupno seckanog prženog badema. Moja deca su odmah rekla da bi ovaj kolač bio odlična sočna torta ali ja sam pravila da budu kolačići dimenzija 3x3cm i serviraju se u papirnim kalupčićima. Ovo na fotografiji sam isekla samo da bih fotografisala, zato nisu četvrtaste već pravougaone.

Pravila sam u najvećem plehu što imam, dimenzija 54x39cm, pa ću te količine i napisati ali lako je sve to preračunati na 1/2 ili na 1/4 mere. 

Za jednu koru je potrebno:

- 10 belanaca
- 350gr šećera u kristalu
- 250gr prženog mlevenog badema 
- 150gr prženog sitno seckanog badema

Treba ispeći ovakve dve kore. Staviti da se peče u dobro zagrejanoj rerni, pa smanjiti na 150C dok se kora dobro ne isuši. Možda će to biti za sat vremena, a možda i duže. Morate pratiti kako se odvija situacija u rerni.

Za fil je potrebno:

- 1,5 litre mleka punomasnog
- 20 žumanaca
- 240gr gustina
- 400gr čokolade (ne mora za kuvanje)
- 3 kašike instant neskafe
- 400gr kristal šećera
- 450gr butera

Umutiti mikserom žumanca i šećer, u to dodati 200ml hladnog mleka (od količine spremljene za fil), gustin i neskafu. Dobro mikserom sve to izmiksati da ne bi ostale grudvice od gustina. Kada se ostatak mleka zagrejao na slaboj temperaturi, usuti ovo što ste izmiksali i sve vreme mešati dok ne provri ali držati uvek temperaturu na slabije. Ja sve vreme mešam sa žicom za mućenje i sa njom mi je najbolje i najsigurnije da se neće niti stvoriti grudbice, niti da će odozdo zagoreti.

Kada se fil skuvao, skloniti sa ringle i dodati čokoladu i mešati dok se ne rastopi. Zatim dodati buter i takođe mesati dok se skroz ne sjedini sa filom. Odozgo staviti providnu foliju da se ne bi uhvatila korica i ostaviti na hladno mesto dok se skroz ne ohladi. 

Ja uvek filove gledam da skuvam dan ranije, a kore pečem sutradan. Meni tako najviše odgovara jer se fil skroz ohladi i kada ga umutim mikserom bude kao sladoled a skroz hladan i spreman za filovanje. Vi naravno radite kako ste inače navikli. 

Filuje se: kora + fil +kora + fil. Mora da se drži u frišideru obavezno. Takođe fino se seče samo kada se izvadi iz frižidera. Odozgo kada se ohladi, izgleda kao da je preliveno samo sa čokoladom. Inače svi filovi koji u sebi sadrže žumanca i puter, uvek izgledaju odozgo kao da je samo čokolada, bela ili tamna, zavisi koji je fil u pitanju. 

edit:Pravila sam tortu po ovom receptu, pa sam se uverila da je sasvim dovoljno 350gr šećera u koru. Tako da sam sada prepravila jer je prvo pisalo 500gr. Ustvari sada sam uradila kao pre što se merilo, na jedno belance 2 pune kašike šećera i meni je to izašlo u gramima 350.


Нема коментара:

Постави коментар