10. 12. 2014.

SPELTIN HLEB ZA 15 MINUTA


- 500gr brasna speltinog
- 50ml maslinovog ulja 
- kasikicu soli himalajske
- voda
- 1 ravna kasikica prasak za pecivo

Rernu sam ukljucila na 250C da se greje dok ne sjedinim testo, jer rerna treba da bude zagrejana onog momenta kad je testo formirano u veknicu. Znaci, brasna su nebitna, moze da se stavi i samo jedna vrsta. Pripremila sam tepsiju i na nju sam stavila papir. Usula sam 300ml vode i brzo sam mesala rukom da dobijem cvrscu masu kako bi mogla mokrim rukama da oblikujem veknu. U mom slucaju nisam dodavala vise vode, bilo je sasvim dovoljno. par puta sam pokvasila ruke da bi brzo oformila veknicu i dobro je sa vodom utapkala kao da se igram sa glinom. Prenela na tepsiju i nozem izvukla nekoliko linija da ne bi pukao mnogo vise prilikom pecenja.

Za 15 minuta hleb je bio gotov. 

I da jos dodam, ako neko ima psylium i zeli da ga ubaci u testo, slobodno neka ubaci 2 kasike. Sa psyliumom moze da bude samo jos lepsi i rastresitiji hleb.


Ne pecem hleb danas za sutra, jer sam uvek kuci, pa mogu da ispecem u jutro za dorucak. Ne dozvolim mu da se skroz ohladi, pa kad ga secem pozna se da je jos topao. Evo i fotka od dorucka sa speltom.


9 коментара:

  1. Анониман8.5.17. 07:18

    Pravila sam speltin hljeb po Vasem receptu, ali je bio mnogo zdepan, a jos sam i psilijum koristila. pekla sam ga oko 40 minuta. Za 15 min, po receptu, bi bio kao kasa. Ne znam sta je moglo uticati na to. Pokusacu ponovo.
    Mila

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mila, izvinjavam se sto tek sada odgovaram ali sam u proputovanju pa nisam u situaciji odmah da odgovorim na poruke koje mi stižu direktno na email.
      Ne znam šta je moglo da se desi da bude toliko bistro testo. Najbitnije je da je rerna zagrejana na maximum u momentu stavljanja hleba da dse peče. Takođe bi trebalo da se vodi računa zbog različitog brašna da vode stavite tek toliko da dobijete testo sa kojim ćete moći brzo da oblikujete veknice. Čim oblikujete, brzo stavite u zagrejanu rernu na maksimum i tako treba i da ostane na maximum.Mogli bi da napravite dve manje veknice ili nekoliko zemički ili lepinje. Tako će biti tanje i sigurno će se ispeći i ako je rerna slabija

      Избриши
  2. Rerna.... Na gas ili elektricna ? Mene moja isto estra zeza, nikad mi hleb ne ispadne normalan....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja radim sa strujom ali nije bitno da li je gas ili struja ili čvrsto gorivo. Najbitnije je da je rerna zagrejana na maximum u momentu stavljanja hleba da se peče. Takođe bi trebalo da se vodi računa zbog različitog brašna da vode stavite tek toliko da dobijete testo sa kojim ćete moći brzo da oblikujete veknice. Čim oblikujete, brzo stavite u zagrejanu rernu na maksimum i tako treba i da ostane na maximum.Mogli bi da napravite dve manje veknice ili nekoliko zemički ili lepinje. Tako će biti tanje i sigurno će se ispeći i ako je rerna slabija

      Избриши
  3. Анониман14.7.17. 05:14

    KOLIKO GRAMA SUHOMESNATOG MOZE ZA DORUCAK?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Na hrono se jede u grame vec jedes da budes sit do rucka. Jedino vodis racuna da suhomesnato ne bude jako slano jer ce zadrzavati vodu u organizmu pa ces imati lazni visak kilograma

      Избриши
  4. Ja umijesen hleb ostavim da odstoji bar dva sata prije pecenja, bude rasresitiji....pozdrav

    ОдговориИзбриши
  5. Može naravno i tako bez ikakvih problema. Ovo su varijante kada je hitno potreban, a i na fazon je brzih lepinja

    ОдговориИзбриши
  6. Molim Vas na koliko se stepeni pece ovaj hleb? Ugrejana rerna na 250 ,stavljen hleb..I ? Koliko na 250* , koliko i kad smanjiti rernu?
    Hvala

    ОдговориИзбриши