04.11.2017.

PRAVILNO KOMBINOVANJE SIROVIH NAMIRNICA U ISHRANI - Danijela Brankovic

 Pravilno kombinovanje hrane

Da ljudi koji nasumično jedu mogu da nauče da kombinuju svoju hranu po pravilima zasnovanim na fiziologiji varenja i da izbegnu neprobavu, lošu stolicu, gasove i neprilike koje prate uobičajenu ishranu, činjenica je koju svaki sumnjičavac može da otkrije ako samo posteno pokuša.

Razmetljive tvrdnje ljudi koji nikada nisu ozbiljno proučavali ljudsku ishranu ,da su bilo koje kombinacije hrane koje volite u redu, zasnovane su na neznanju ili predrasudi. Majke spremaju svojim bebama žitarice sa voćem, čak i u meso ubace bananu i to sam čula i videla ... prave tako nesaglasne kombinacije za svoju decu i svoje ukućane da telo ispasta pre ili kasnije. Posle se žale, a same su krive …. mešanje hrane na ovaj nacin nije vidjeno NIGDE u prirodi.

Obratite paznju i na tu činjenicu. Životinje jedu jednu vrstu hrane u obroku. Životinje u Prirodi ne vode brigu o kombinovanju hrane. Prilično neverovatno zvuči i pomisao na to da vidimo medveda koji lovi ribu, a potom bere bobice da bi kreirao svoj obrok. Samo čovek jede nasumične kombinacije koje fermentišu u našem telu. Karnivori svakako ne mešaju skrobove i proteine. Ptice jedu insekte u jednom delu dana, a semenke u drugom. Ovako bi bilo najbolje i za čoveka ili minimalno mešanje. Od zivotinja možemo mnogo toga da naučimo, verujte mi.

Šta nam koristi da unesemo teoretski zahtevnu dnevnu količinu kalorija, samo da bi nam hrana fermentisala i satrulila u digestivnom traktu?

Hrana koja se ovako pokvari ne donosi telu potrebne kalorije. Hrana koja satruli nema vitamine.

Ne govori dobro o ljudskoj inteligenciji činjenica da milioni ljudi, žena i dece nastavljaju da jedu ovakve obroke dan za danom i da nakon toga uzimaju lekove da bi ublažili nelagodu koja dolazi posle ovakvog obroka.

Stara izreka kaže: „Dođi i vidi.”

PRAVILA GLASE OVAKO:

1. Voće jedite sa voćem.

Voće je meni uvek na prvom mestu. Voće spada među najfinije i najbolje namirnice. Ništa nam ne donosi toliko uživanja u jelu kao bogata, socna jabuka, slatka, dobro zrela banana, pažljivo odabran puterast, kremast, nežan avokado, ili zdrava okrepljujuća dobrota slatkog grozđa što greje srce. Prava gurmanska sreća dolazi od breskve dovedene do tačke savršene zrelosti. Voće je zaista riznica očaravajućeg ukusa, izvrsna radost jedenja. Sa svojom raskosnom mešavinom retkih ukusa, čarobnih aroma, oku prijatnih boja, voće uvek poziva na obrok s užitkom. Voće je više nego samo užitak za oko, nos i usta – ono je majstorska mešavina čistih, bogatih, stvarnih hranljivih elemenata. Nekolicina vrsta je bogata proteinima – avokado i masline – ali obiluje šećerima od kojih nam polazi voda na usta; odlicna je mešavina raznih kiselina, puno je minerala i vitamina. Zajedno s orasima (koji su botanicki takođe klasifikovani kao voće) i zelenim povrćem, voće čini zaista adekvatnu ishranu, ova hrana čini idealnu ishranu normalne frugivorne (koja se hrani plodovima) životinje: čoveka. Sto bi rekla draga Slađjana : "Ovca je hrana za vuka pa kad vuk vidi ovcu na livadi, pocne da luci pljuvacku. A kad mi vidimo ovcu na livadi, da li lucimo pljuvacku? Ne naravno, jer ovca nije hrana za ljude. Ali zato ce nam pljuvacka poteci kada vidimo jagode. " Jedenje voća nam donosi mnogo istinskog zadovoljstva. Majka Priroda obdarila je voće ukusima baš u onoj meri da nam donese najveći užitak pri jelu. U potpunosti zadovoljava naš ukus. Imamo svaki razlog da jedemo ovu hranu kojom nas Majka Priroda mami da uživamo u jelu, i koju je obdarila s toliko čiste, bogate, celovite hranljivosti. Nista nam ne može dati toliko ukusne i sveprožimajuće sreće i zadovoljstva od obroka od sočnog voća. Takav obrok je uvek poziv na uživanje. Voćni obrok nece stvoriti neprijatnosti koje se dešavaju ako se voće uzima s drugom hranom. Ovakav obrok nece oslabiti varenje. Učiniće vam dobro. Osvežavajući je i ishranjuje. Izvrsno zadovoljstvo dok jedemo tako Prirodno dobar obrok, divno osećanje prijatnosti posle jela, stvarno, izvorno zadovoljstvo koje nam pruža, daleko prevazilazi ono koje nam daje druga hrana. Voce vrlo malo ili nimalo podleže varenju u ustima, po pravilu brzo bude poslato u creva gde se zahteva malo varenja. Jesti ga s drugom hranom koja zahteva varenje određeno vreme u stomaku, znači zadrzavati ga da ceka u želucu da se završi varenje te druge hrane. Sledi bakterijsko razlaganje.

Prva grupa Acid Fruits ili KISELO VOĆE

Većini kiselina koje čovek koristi u svojoj ishrani su kiselo voće.Pomorandže, Grejpfut, Ananas, Nar, Limun, Limes, Paradajz, Kisela Jabuka, Kiselo Grožđe, Kisela Breskva, Kisela Šljiva i drugo.

Druga grupa Sub-Acid Fruits ili SREDNJE KISELO VOĆE:

Kruška, Slatka Višnja, Slatka Breskva, Slatka Jabuka, Kajsija, Borovnica, Slatka Šljiva i drugo.

Treća grupa SLATKO VOĆE :

Banane, Urme, Suve Smokve, Suvo Grožđe, Tomson i Muskat Grožđe, Suva Šljiva, Japanska Jabuka, Mango, Papaja, Čerimoja, Višnja (slatka vrsta), Kruška sušena na Suncu i drugo.

Četvrta grupa BOSTAN:

razne vrste dinja i lubenica koje možete naći u svom kraju. 

Ovako, hrana iz svake grupe ide jedna sa drugim.

Gledati da se ne meša nekoliko vrsta, već biti na nekoj sredini od oko 3 vrste voća tokom obroka. Tako ja radim, to je neka sredina, čini mi se. 

Druga grupa Sub-Acid Fruits ili SREDNJE KISELO VOĆE ide sa Prvom grupom Acid Fruits ili KISELO VOĆE ili sa Trećom grupom SLATKO VOĆE.

Ne praviti drastične kombinacije poput ananasa i banane, recimo.

Već nekoliko god unazad moj obrok tokom jutra jeste samo i isključivo voće.
Tako hranim i svoje dete.

2. Kiseline i skrobove jedemo u zasebnim obrocima. Blaga kiselina će unistiti ptijalin (enzim pljuvačke) iz pljuvačke. Sa uništenjem ptijalina varenje skrobova mora biti zaustavljeno. Fiziolog Stajles kaže: "Ako je hrana na početku jako kisela, tesko je videti kako uopšte može doći do hidrolize (enzimskog varenja skroba) pomoću pljuvačke. Ipak, mi uporno jedemo kiselo voće pre zitarica koje doruckujemo i ne primećujemo lose efekte ovoga. Skrob koji pobegne varenju u ovoj fazi biće svaren pankreasnim sokom, i rezultat može biti potpuno zadovoljavajući. Ipak je razumno pretpostaviti da što veći posao bude uradila pljuvačka, lakši će zadatak ostati ostalim lučenjima i lakša će biti mogućnost upotpunjenja ovog zadatka. "Dovoljno je sirćetne kiseline u jednoj ili dve kašičice da potpuno obustavi varenje koje obavlja pljuvačka. Kiseline paradajza, bobica, pomorandži, grejpa, limuna, limesa, ananasa, kiselih jabukua i ostalog kiselog voća dovoljne su da unište ptijalin iz pljuvačke i obustave varenje skroba. A Dr. Persi Houv sa Harvarda, očigledno ne shvatajući zašto kaže: " Mnogi ljudi koji ne mogu da jedu pomorandže uz svoj obrok imaće koristi od njih ako ih jedu 15–30 min pre svog obroka. "Svi fiziolozi se slažu da kiseline, pa čak i blage kiseline, uništavaju ptijalin. Ako i dok se ne dokaže da pljuvačka može da vari skrobove bez prisustva ptijalina (bebe nemaju ptijalin, povežite sad to) insistiraće da su kiselo-skrobne kombinacije nesvarljive.

Skrobovi su: 

Sve Žitarice, Suvi Pasulj (Soja je izuzetak), Suvi Grašak, Krompir (sve vrste), Lešnici, Kikiriki, Bundeve (verovatno sve vrste).

3. Proteine i ugljene hidrate jedemo u zasebnim obrocima.U svom udžbeniku za Fiziologiju Hauel kaže o stomačnoj lipazi da "ova lipaza je smesta uništena kiselošću od 0,2 %hlorovodonicne kiseline, tako da ako je od funkcionalne važnosti za stomačno varenje njeno delovanje, kao i delovanje ptijalina, mora biti ograničeno na ranu fazu varenja, pre nogo što stomačni sadržaj dođe do svoje normalne kiselosti. "Nas ne treba da zanima uništenje lipize hlorovodoničnom kiselinom u zeludcu već uništenje ptijalina istom. Fiziolog Stajls reče "Kiselina koja je veoma korisna prilikom zeludačnog varenja, na primer, nepoželjna je prilikom varenja pljuvačkom. O pepsinu piše: "Moć da se vare proteini se pokazuje samo u kiseloj sredini, i trajno se gubi u izrazito baznoj sredini. Uslovi koji dozvoljavaju delovanje pepsina na varenje, otud, tacno su oni koji isključuju delovanje pljuvacke.

"Proteinska hrana je ona koja sadrzi visok procenat proteina u svom sastavu.

Glavne medju ovima su sledece:

Orasi, Soja, Masline, Sve Žitarice, Kikiriki, Avokado, Konoplja, Suvi pasulj, sve vrste mesa (osim masnih) TO NIJE NAŠA HRANA inače, Mleko (malo proteina), Suvi Grašak, Sir.

Ugljeni hidrati su skrobovi i šeceri:

Sve Žitarice, Suvi Pasulj (osim soje), Suvi Grasak, Krompir (sve vrste), Lešnici, Kikiriki, Bundeva, Artičoke.SIRUPI I ŠEĆERI: Smeđi Šećer, Beli Šećer, Mlečni Mećer, Javorov Sirup, Sirup ŠećerneTrske, Med, Malteks, Agava Sirup….

Umereno skrobaste su:

Karfiol, Šargarepe, Bela Rotkva (čini mi se).....

4. Jedemo samo jedan koncentrovani protein u jednom obroku. Ovo ne znači da ne možete jesti dve vrste oraha u jednom obroku. To je dozvoljeno i ispravno, ali jesti orahe i mleko, sir i orahe to je jako loše. Pored toga što ti mlečni proizvodi nisu zdravi, a kad se još i nepravilno kombinuju to je katastrofa. Takođe, mi ne moramo uzimati sve svoje proteine u jednom obroku. Deci je potrebno više proteina. Avokado ima dosta proteina i odličan je za decu.

5. Proteine i kiseline jedemo u zasebnim obrocima. Posto pepsin deluje samo u kiseloj sredini, pogrešno se misli da će uzimanje kiselina uz obrok pomoći varenje proteina. Naprotiv, desiće se suprotno, ove kiseline će sprečiti izlučivanje zeludačnog soka i tako ometi varenje proteina. Kisele droge i kiseline iz voća demorališu želudacno varenje, ili uništavaju pepsin ili sprečavaju njegovo izlučivanje. Želudačni sok se ne izlučuje u prisustvu kiseline u ustima i želudcu. Čuveni ruski fiziolog Pavlov, pozitivno je demonstrirao demorališuci uticaj kiselina na varenje kako voćnih kiselina tako i kiselih proizvoda fermentacije. Sok od limuna, sirće ili neke dr. kiseline dodate u salatu ili koji se koriste za prelive, a koje se jedu uz proteinski obrok, zaustaviće izlučivanje hlorovodonične kiseline i tako omesti varenje proteina.

6. Masti i proteine jedemo u zasebnim obrocima.Krem, maslac, razne vrste ulja, sosovi, itd. ne bi trebali da uzimamo u istom obroku kad i orahe. Dobro je znati da obilje zelenog povrća, nekuvanog, naravno, potiru opadajuće dejstvo masti, tako da ako mora da uzmete masti sa proteinima, on može sprečiti opadajuće dejstvo masti na varenje proteina tako što ćete uz taj obrok uzeti dosta zelene hrane.

7. Šećere i proteine jedemo u zasebnim obrocima. Šećeri se ne vare ni u ustima ni u zeludcu. Vare se u crevima. Ako ih jedemo same, ne zadržavaju se dugo u zeludcu, nego se brzo proslede u creva. Ako se jedu sa drugom hranom, bilo sa proteinima ili ugljenim hidratima, zadržavaju se u zeludcu duže vremena, čekajuci da se svari druga hrana. Dok tako čekaju da se svari protein ili skrob, oni fermentišu. Kada se šećer ubaci u usta, pljuvacka se obilno izlučuje, ali ne sadrži u sebi ptijalin, jer ptijalin ne reaguje na šećere.

8. Lubenicu jedemo posebno,ali ne vidimo problem ako neko želi da jede lubenicu sa dinjom i drugim vocem.Sve ove nabrojane namirnice jedemo samo na prazan stomak ujutru najbolje i ne mesamo sa drugom hranom. Inace,veliki broj ljudi se zali da im lubenica ne prija. Lubenica je tako celovita hrana i lako će ga svariti čak i najslabiji probavni sistem. Lubenica se ne vari u zeludcu. Varenje se odvija u crevima. Ako je jedemo pravilno, zadržava se u zeludcu nekoliko minuta i odlazi u creva. Pošto se voće lako i brzo vari (ako ga jedete na prazan stomak) mozete jesti slobodno slatko voce uz dinje i lubenice i ja tako radim.

9. Mleko nudite deci samo, a odrasli ga ne bi trebalo konzumirati.Prirodno je pravilo da mledi svih vrsta svoje mleko uzimaju samo. Zaista, u ranom dobu života mladi sisari ne uzimaju nikakvu drugu hranu osim mleka. Onda dođe vreme kada uzimaju mleko sa drugom hranom, ali uzimaju te dve hrane ODVOJENO. Najzad, dođje vreme kada se odbijaju od sise posle koga više NIKADA ne uzimaju mleko. Mleko je hrana mladih. Nema potrebe za njim kada prestane normalan period dojenja. Naravno, uče nas da nam čitav život treba mleko i da nikad ne treba da se odbijemo od sise, da bi trebali ostati sisančad čitavog života. Sve je to komercijalni program i ne predstavlja ljudsku potrebu kao ni životinjsku. Zbog sadržaja proteina i masti, mleko se veoma teško kombinuje. Snošljivo bi se slagalo sa kiselim voćem, ali to treba izbegavati. Znam, znam koliko je teško kada dete traži da siki, a treba voditi računa o kombinacijama...trebalo bi sačekati da se prvo svari mleko, pa ponuditi voće. Kada mleko dospe u stomak prvo koaguliše - stvaraju se ugrušci, grudvice. Ti ugrušci se lepe za komadiće druge hrane i tako se oni lepo odvoje od zeludačnog soka. To sprečava varenje druge hrane dok se grudvice mleka ne svare. Prilikom hranjenja male dece, voćni obrok se može dati, a posle pola sata se može dati mleko. Mleko NE TREBA davati u isto vreme sa voćem, osim uz kiselo, ali to bi trebalo izbegavati (ja to ne radim). Mleko i žitarice i drugi skrobovi je nepravilna kombinacija. Majke čuvaju svoje mleko, a od njega kasnije prave razne kaše, obroke i sl., a to je jako loša kombinacija. Mešati mleko i žitarice užasna kombinacija. 

10. Slatkiši su poslastice koje se jedu pošto je čovek već pojeo više nego što mu treba.

Oni se NE KOMBINUJU ni sa čim i najbolje je izostaviti ih. Ja sam tu slaba, pa napravim pogrešnu kombinaciju, ali sam je svesna i gledam da je ne konzumiram često. Niko nije savršen i teško je sve to uvek ispoštovati, a pogotovo zavisnici šećera, tj slatkiša. Bolje i ta nepravilna kombinacija nego beli rafinisani šećer koji krade vitamine i minerale iz organizma. Od većeg zla je bolje ono manje.

Voce

1. Banane, urme, japanske jabuke
2. Banane, kruške, grozđe
3. Mango, trešnje, kajsije
4. Jabuke, grozđe, urme
5. Jabuke, grozđe, smokve
6. Banane, kruske, smokve

Svu hranu koju ubacite u blender bi trebali odmah i da konzumirate bilo vi ili vaša deca! 
Isto pravilo se odnosi i na svu raw hranu koju ste iseckali, oljuštili ...

Velika sirova salata od povrća uz svaki obrok je jedan od najvažnijih elemenata ishrane.
Za predupređenje bolesti bolja je od bilo koje vakcine ili seruma ikad izmisljenih, koji su pravi otrovi.

Primer mog jelovnika pravilno kombinovanog

1. Salata od povrća, zelena tikva, spanać, orasi
2. Salata od povrća, kelj, žuta tikva, avokado
3. Salata od povrća, blitva, asparagus, orasi
4. Salata od povrća, zelen od repe, mladi grašak, avokado
5. Salata od povrća, asparagus, žuta tikva, orasi
6. Salata od povrća, žuta bundeva, kupus, suncokret sirov, naravno
7. Salata od povrća, spanać, brokoli, suncokret
8. Salata od povrća, blitva, žuta tikva, orasi
9. Salata od povrća, blitva, žuta tikva, avokado
10. Salata od povrća, beli kupus , spanać, orasi
11.Salata od povrća, brokoli, mladi grašak, orasi
12.Salata od povrća, kelj, boranija (kuvana nije dobra sirova može da se gricka kad je mlada i lepa), suncokret 
13.Salata od povrća, asparagus, mladi grašak, orasi
14.Salata od povrća, prokelj, kelj, orasi
15. Najčešće jedem orahe sa belim kupusom, a to je jednostavno maker poneti bilo gde i jesti, a najbolja je kombinacija. Slobodno jedite mešane orahe.

Fokus treba da bude na jednostavnim kombinacijama, svakako. 

Skrobni obroci

Skrobove bi trebali da jedemo suve i da se dobro natope pljuvačkom pre gutanja. Sad se povezuje gutanje obroka koje bezuba beba dobije i ne natapa se sa pljuvačkom zato što bebi nedostaje ptijalin kako bi varila skrobove ..
Kiseline u salati ne bi trebalo jesti sa skrobnim obrokom.
Salate ne treba u sledećim obrocima da sadrže kiselinu bilo kakvu. 

1. Salata od povrća, spanać, boranija, kokos
2. Salata od povrća, raštan, svež kukuruz, integralni pirinač
3. Salata od povrća, zeleniš od repe, brokoli, kikiriki. Jedite svež kikiriki, a deci ga nemojte nuditi što duze.
4. Salata od povrća, cveklino lisce, karfiol slatki krompir
5. Salata od povrća, spanać, kupus, kestenje
6. Salata od povrća, mladi grašak, šargarepe, paštrnjak
7. Salata od povrća, boranija, kupus, slatki krompir
8. Salata od povrća, spanać, zelena boranija, kikiriki
9. Salata od povrća, blitva, grašak, tikva (hubbard squash)
10.Salata od povrća, žuta boranija, beli krompir

Moj zeleni smuti

1. Voda, raštan, seme konoplje
2. Voda, kelj ,susam, blitva
3. Voda, lan, spanać, brokoli

Uglavnom, pravim šta imam i samo takve kombinacije pravim koje sam opisala.
Mešam bilo koji zeleniš I semenje razno.
Nekad sam pravila zeleniš sa limunom, ali sam gledala da nemam hranu u stomaku I da posle ne jedem ništa drugo.
Smuti (zeleni) jedem uvece. Ujutru voće i smuti od voća koji odmah treba da se popije.
Ne nasedajte na priče da može i treba da stoji blendirani napitak par sati, a čula sam da V.B. govori da moze i 3 dana. Ne znam da li je to tačno što sam čula, ali nikako nije dobro, jer oksidira, između ostalog. Znači, hrana postaje nepodesna za bilo čiju ishranu. Zdrav razum to lako moze ida zaključi …

Kad jednom ovo naučite, i uvežbate kroz neko vreme, to će vam postati navika i nećete trošiti mnogo vremena na to.

A najvažnije, nemojte da postanete zaludjeni ovim stvarima.

Pojedite svoj obrok i zaboravite ga.

Ja sam već ušla u štos i jedem jako jednostavne obroke.

Jedite biljnu hranu i uživajte.

                                                                                                                                                                                                      Danijela Brankovic

Нема коментара:

Постави коментар