25. 10. 2017.

ŠAVARMA (SHAWARMA) IZ TIGANJA



Šavarma, giros, kebab... Svako je drugačije zove na svom jeziku. Ne znam kako bi se zvala na našem i da li mi uopšte imam svoj naziv za ovu vrstu obrade mesa?! Kako god da je nazovemo to je zaista divno jelo. Pošto se sprema na poseban i zahtevan način, dosetila sam se da bi mogla da spremim na svoj, pa neka bar podseća na to divno jelo.


Za šavarmu za dve osobe je upotrebljeno:

- 300 gr govedine
-  1 zelena paprika
- manja glavica luka
- so, biber
- 50ml ulja
- origano i drugi začini po ukusu  

U prodavnici sam naišla na pakovanje iseckanog mesa i pisalo je da je za šavarmu, pa eto odatle ideja za današnji ručak. Razmišljala sam kako da spremim, a da bude sočno i ukusno, jer znamo da je govedina suva. Smislila sam da prvo prodinstam papriku i luk pa da u tome dinstam začinjeno meso.

Meso sam uvaljala u so, biber, oregano, malo ulja i ostavila da odstoji u frižideru preko noći. 


Luk i papriku sam iseckala na kockice i stavila da se dinsta u tiganju na malo ulja, posoljeno. Kada je bilo izdinstano izvadila sam u činuju, a u to ulje i saft u koji se dinstalo, usula sam meso koje je preko noći stajalo u frižideru u svom pacu. Sve vreme sam dinstala na slaboj vatri poklopljeno, kako bi se dinstalo u sopstvenom saftu i vodi koju meso pusti prilikom dinstanja. Dužina dinstanja mesa će zavisiti od toga koliko je meso staro. Ovo je bilo meko za 30 minuta. Kada je meso bilo gotovo pomešala sam ga sa izdinstanim povrćem i pustila da se sve zajedno prodinsta još nekih pet minuta.

U kombinaciji sa svežom salatom ovo je bio zaista jedan divan ručak. 

U ovoj salati se našlo:

- zelena tikvica 
- zelena i žuta paprika
- mini paradajzi
- krastavac
- crni luk
- so, ulje, 


Нема коментара:

Постави коментар