24. 10. 2017.

CRNA RIŽA SA BELIM MESOM



Ovakav ručak možete sebi praviti i ako vam ostane belog mesa, pa eto da ga utrošite sutradan, a i mnogo je fino i ukusno. Kombinacija crna riža i lakši protein, u ovom slučaju belo meso piletine, možete sebi priuštiti veoma retko. Preporuka je da se ipak kombinuje najčešće za pečurkama i salatama svežim. U tim kombinacijama možete koristiti integralnu, crnu, crvenu, smeđu i basmati rižu.

- 1/2 belog mesa od pileta
- 100 ml crne riže kuvane
- 50 ml šargarepe
- 50 ml žute paprike
- 50ml zelene paprike
- so, biber
- začini po ukusu


Belo meso nam je ostalo iz supe, tako da sam dobila ideju šta bi moglo sutra za ručak. Njega sam očistila od kosti i kožice i izblendala u blenderu sa vrlo malo supe, može i vode. Treba voditi računa oko količine tečnosti jer jedino vezivno sredstvo ovih loptica će biti baš meso. Nisam baš sve ovo merila kao što sam napisala. Jedino sam riže zaista imala 100 ml posle kuvanja ali svega ostalog seckanog sam stavila po jednu šaku da bude u približno istim količinama.


Pošto crna riža pušta jaku crnu boju pa me je bilo strah da će se belo meso ofarbati. Zato sam rižu skuvala, dobro ocedila i ostavila u frižideru da se dobro ohladi u nadi da hladna neće puštati boju. Dobro je, tako je i bilo, nije puštala boju. Šargarepu i paprike sam iseckala na sitne kockice. U činiju sam usula rižu, meso, povrće i dodala so, biber, začine i pažljivo promešala da bi sve ostalo kompaktno i sve fino vidljivo.


Samo je bitno da smesa bude čvrta i lako će se oblikovati. Ne lepi se za dlanove. Veličine su  loptice za stoni tenis. Kada sam sve utrošila, dobila sam 8 loptica. Poređane na tanjiru sam ih odložila u frižideru na par sati da se ukusi sjedie.

Kao što možete da vidite na fotografijama, salata je sveže špagete od zelenih tikvica. Još sam ubacila šargarepu rendanu, so, ulje i malo belog balzamika.


Нема коментара:

Постави коментар