21.08.2016.

Predlog jelovnika za vreme posta i za vegeterijance / vegane



Doručak:
  • Hleb - ( napravite hleb od integralnog ovsenog i raženog brašna, dodajte malo ulja, sode bikarbone i prašak za pecivo, vode. Testo podelite na delovi i izvaljajte u loptice i stavite na pleh. Pomešajte ulje i izgnječite beli luk, mleveni lan, golicu, biber, bosiljak i premažite testo ). Uz hleb možete da pojedete domaći ajvar (bez šećera i sirćeta) i avokado
  • Jaja sa prazilukom i crnim maslinama (5-6 kom), hleb
  • Jaja sa paprikom, paradajzom, hleb
  • Proja (heljdino i integralno ovseno brašno) sa blitvom ili sa pečurkama (umesto mleka se stavlja kisela voda)
  • Palačinke (heljdino i integralno ovseno brašno ili od speltinog brašna), ajvar ili sa nekim povrćem
  • Namazi: humus, tahan, puter od golice, namaz od maslina (u blender ubaciti masline, paradajy, peršun, đumbir i biber), baba ganuš, namaz od pečuraka (prodinstajte pečurke i luk, biber, usitniti u blenderu, po ukusu dodati limun i peršun)
  • Žitarice od celog zrna - sa bademom ili lešnikom
  • Kačamak (napravljen sa heljdinim brašnom ili sa speltinim) i bademovim mlekom
  • Pita od heljdinih kora sa povrćem (sa tikvicama, ili sa patlidžanom ili sa zeljem)
  • Jaja sa povrćem
  • Bruskete sa kvasnim hlebom, izrendan paradajz sa origanom i sa malo belog luka
Napomena: Dovoljno je odabrati 3 kombinacije i njih menjati na nedeljnom nivou

Ručak
  • Brokoli i karfiol sa ribom (iseckati crni luk i šampinjone, propržiti ih. Brokoli i karfiol iskidati na cvetiće pa dodati šampinjonima. Naliti domaćom supom i kuvati 20 minuta. Paradajz iseći na kriške, kao salatu i posuti sirovim suncokretom)
  • Ćufte od sočiva sa tikvicama (Sočivo potopiti da stoji u vodi oko 6 sati, zatim samleti u blenderu, dodati rendanu tikvicu i začine, mirođija, peršun, biber, majčina dušica. Smesu oblikovati kao ćufte i ređati u pleh preko pek papira. Zapeći u rerni)
  • Punjene paprike sa dinstanim tikvicama i prazilukom, bez pirinča
  • Punjene tikvice sa dinstanim pečurkama, bez pirinča
  • Salata, grilovano, bareno i sveže povrće sa 30 gr badema ili lešnika sirovih 1x nedeljno ili sa sirom 1x nedeljno
  • Kinoa (amarant) prodinstati na praziluku sa povrćem ili pečurkama 2x nedeljno maksimalno
  • Grilovane pečurke (bukovače) sa grilovanim povrćem preliveno hladno ceđenim maslinovim uljem
  • Zelena boranija sa mešanom salatom (bez zaprške)
  • Punjene paprike sa crvenim pasuljem (prodinstati crveni pasulj sa prazilukom, napuniti paprike i preliti sokom od paradajza)
  • Crveni ili šareni pasulj sa mešanom salatom (bez zaprške)
  • Domaće supe ili čorbe (bez zaprške i rezanaca)
  • Kiseli kupus (sarma, podvarak, salata sa crvenom paprikom) . bez pirinča
  • Mahunarke možete da jedete do 3x nedeljno
  • Amarant ili kinoa 2x nedeljno

Večera
  • Grilovano povrće 2 vrste  2x nedeljno
  • Kinoa sa brokolijem 2x nedeljno
  • Amarant sa krastavcima
  • Sveža salata napravljena od 2 vrste zelenog povrća začinjena hladno ceđenim uljem od koštica grožđa
  • Potaž od brokolija, zelena salata sa šakom bundevinog semena (uveče se ne jedu lešnik i badem)
  • Grilovane tikvice sa humusom i zelena salata
  • Zelena boranija sa salatom 1x nedeljno
  • Riba iz konzerve 1x nedeljno
Napomena:
Badem ili lešnik uz doručak ili ručak 30g (3x nedeljno)

Predloženi jelovnik je rađen na osnovu opštih preporuka. Za bolje efekte i lični jelovnik možete kontaktirati Centar za Hrono Ishranu dr Gifing 





Нема коментара:

Постави коментар