18. 5. 2016.

ZDRAV KOLAČ SA CHIA SEMENKAMA



Za svaki svoj novi recept uvek kažem da je baš ovaj najbolji!!! Evo i ovaj danas je fenomenalan. Potpuno me je podsetio na one kolače sa mlevenim rogačem koji sam bezbroj puta u srednjoj školi spremala tati i meni jer smo ga oboje obožavali. Mislim da su tu sličnost sa rogačem odradile chia semenke i rogačolada . 

Dobila sam ceo pleh kolača i nije mi to bila namera ali verujem da će moći u frižideru da potraje nekoliko dana.


- kriška bundeve (~280gr)
- krem od datula  
- 2 pune kašike soja mleka u prahu
- 100gr chia semenki
- 3 pune kašike brašna od heljde
- 1 prašak za pecivo
- 100ml ulja od koštica grožđa
- 100 gr rogačolade  
- 300ml vode

Bundevu narendati na krupno rende i sve ostalo osim rogačolade  dobro izmešati i ostaviti da odstoji nekih 1/2h. Za to vreme dobro bi bilo da promešate 2-3 puta kako bi chia semenke mogle da pokupe svu tečnost. Treba da dobijete smesu koja teško spada sa varjače. Ako je previše gusto dodajte još vode, a ako je bistro dodajte još heljdinog brašna ili nekog drugog brašna od semenki ili integralno brašno.


Rernu ugrejati na 200C. Kada je testo odstojalo 1/2h ubacite na sitno izlomljenu rogačoladu i sve promešajte i izručite u odgovarajuču tepsiju ili u pleh za mafine ili u modlu za kuglov. Kako god da uradite biće fino.

Kada ubacite u rernu, smanjite na 180C i pecite dok se ne bude čačkalica lepila kada probate po sredini da bocnete. Pekla sam u veći pleh pa nije bilo debelo testo i ispeklo se za 30 minuta. Mada verujem da ne bi trebalo da bude debelo testo jer nije ovo klasičan kolač.

Ovaj kolač naravno može da se pojednostavi ako i dalje želite da bude u zdravoj varijanti. Sojino mleko u prahu možete zameniti sa nekim drugim mlekom koje vi sami pravite. Što se tiče rogačolade, umesto nje možete samo ubaciti dve pune kašike mlevenog rogača. Uglavnom možete modifikovati recept sa namirnicama koje imate u kući...

Kolač možete odozgo sa nečim nafilovati, a i ne morate. Kod mene je fil od badema sa ZKS .   


Нема коментара:

Постави коментар