24.01.2016.

POČETNI KORACI U SIROVOJ ISHRANI - Dr Slađana Velkov


Saveti Dr. Slađane Velkov kako najlakše započeti sirovu ishranu. Ništa ne bih ni dodavala ni oduzimala. Neka ovo ostane kompletan tekst od nje i neka bude moja zvezda vodilja jer danas je moj zvanični i svečani dan za ulazak u sirovu ishranu. Neka mi je sa srećom i svima Vama koji ste već na tom putu.

Evo nekoliko savjeta kako početi sa zdravom ishranom:
  • Za doručak jedite voće, salatu sa sjemenkama za ručak, a za večeru možete zadržati pola kuhane hrane (varivo od povrća, krumpir, smeđa riža...) a pola sirove hrane.
  • Između obroka možete piti svježe voćne sokove, grickati povrće i voće, ili koštunjavo voće (bademe, orahe, sjemenke..)
  • Isključiti iz ishrane: meso, ribu, jaja, mlijeko, bijelo brašno, šećer kao i njihove proizvode i sve vrste industrijske i obrađene hrane.
  • Možete i blendati hranu. Naime u blender možete staviti zelenog povrća, 1 žlicu svježeg mljevenog lanenog sjemena, šaku oraha, za ukus bananu ili dvije i ako hoćete slađi napitak, možete staviti malo datulja ili suhih smokvi...To je kompletan obrok, ukusan je i jednostavno se priprema. 
  • Jedite samo kada ste gladni. Kada jedemo u vremenu za ručak ili večeru, ne jedemo pravilno.
  • Tijelo može biti gladno i imati potrebe samo za sirovom hranom koja ima sunčeve energije u sebi. Ako osjećate glad za nečim sto je prerađeno ili kuhano, nije u pitanju glad već ovisnost, slično kao sa drogom. Ovisnik od heroinu će osjećati potrebu za drogom iako zna da ona nije dobra za njega i da mu nije potrebna. Senzacije koje ovisnici osjećaju kada im nedostaje droga su slične (samo intenzivnije) kao kod lažne gladi: bol u trbuhu, vrtoglavica, glavobolja, slabost...to nije prava glad.
  • Prava glad je osjećaj u ustima, lučenje pljuvačke i potreba za određenom sirovom hranom. Prava glad će nas učiniti hitrim i spremnim da nađemo hranu a ne umornim, sa vrtoglavicom i bolovima. Stimulansi, kao što je miris ili pogled na hranu mogu aktivirati lažnu glad.
  • Kada smo bolesni nikada nismo gladni zato što je vitalna energija zauzeta regeneracijom tijela. Bolesna životinja nikada ne jede. Također kada smo u stanjima stresa ili uzbuđenja ne treba jesti jer stres izvlači energiju tako da će varenje biti sporije ili se hrana uopće neće probaviti. Kada jedemo a bolesni smo, hrana će biti fermentirana umjesto da bude probavljena i posljedice toga su da se hrana raspada i pretvara u otrov. Ukoliko ste gladni kada ste bolesni, savjetujem da uzimate samo sirovu, biljnu hranu.
  • Probava će također biti nepotpuna, ukoliko pričate dok jedete. Čuli smo od naših starih: "Kad se jede, ne priča se."  
  • Ne brinite previše ako ponekad pojedete neku lošu hranu, nećete promijeniti ništa ali će briga umanjiti efikasnost probavljanja hrane.
  • Žvačite hranu dok ne postane tekuća. Ako hrana nije dobro sažvakana, neće biti dobro probavljena u želudcu, naime veliki komadi nesažvakane hrane se neće probaviti u želudcu, već će fermentirati i postajati otrov. Rezultat toga biće simptomi loše probave: plinovi, podrigivanje, pojačana kiselina...Kada hrana napusti vaš želudac, nema više varenja hrane već samo asimilacija (upijanje). 
  • Loša navika je također piti tekućinu uz jelo. Hrana se normalno vari sokovima za probavljanje, kada ih mi razrijedimo digestija će biti slabija. Također, hrana će biti isprana, tako da neće imati vremena da se digestira u želudcu a umjesto toga će fermentirati u crijevima. Idealno, ne treba piti ništa 15 minuta prije jela i 30 minuta poslije jela. 
  • Jedite malo. Tijelo će uzeti energiju iz hrane koja mu je potrebna za regeneraciju tkiva, nešto će se uskladištiti kao masnoća a za sve ostalo, tijelo će se mučiti da eliminira kroz crijeva, bubrege, pluća i kožu.
  • Ako jedete jednostavnu hranu, bez previše kombiniranja, poželjno jednu vrstu hrane, probava će biti bolja. 
  • Prilikom prelaska na ishranu energijom iz Sunca i sirove biljne hrane, dolazi do promijene u težini koja se manifestira u 3 faze:

  1. Katabolizam, kada se toksini iz tijela razlazu i oslobađaju uz što se i težina smanjuje. Kako se više tkiva razlaze nego što se stvara, dolazi do ubrzanog gubljenja na težini.
  2. Stabilizacija je proces kada prestajemo da gubimo na težini jer se tijelo već očistilo i sada se razlaganje i stvaranje tkiva izjednačuje. Ovaj period traje neko vrijeme i onda dolazi do anabolizma. 
  3. Anabolizam. Sada dolazi do laganog povećanja u težini iako su kalorijske vrijednosti unesene hrane mnogo manje. Dolazi do bolje asimilacije hrane, boljeg rada enzima i pročišćenih energetskih kanala, tako da će se energija bolje asimilirati preko probavnog trakta, kože, disanja, očiju, itd.  Počinje se stvarati tkivo koje se ne razgrađuje tako brzo jer je sazdano od druge materije i ubrzo će doći do potpune normalizacije naše idealne težine. 

Ono što je nama hrana je Sunce. Biljka je hrana zahvaljujući Sunčevoj energiji učvršćenoj u njoj. Meso životinja su također nosači Sunčeve energije. Ako uništimo Sunčevu energiju kuhanjem, uništit ćemo hranu iako materija ostaje.

Životinje ili ljudi jedu tu biljku, asimiliraju energiju iz nje i na taj način žive od akumulirane sunčeve energije a izbacuju materijalne ostatke hrane. Ti ostaci postaju otrov, i ako nisu dobro eliminirani iz čovjeka ili životinje izazivače bolest.

U svakom molekulu vode se nalazi rudnik sunčeve energije. Voda za koju kažemo da je neophodna za život čovjeka je voda, zahvaljujući tom istom suncu, jer bez topline sunca, voda bi bila led.

Hrana i piće su samo nosioci blagotvorne sunčeve energije.
Kada nam ovo postane jasno, i kada počnemo da koristimo direktno sunčevu energiju, gledanjem u sunce, kao i uzimanjem žive, sirove hrane (kuhanjem se sunčeva energija uništava), onda će se naše potrebe za hranom smanjiti i onih 90% energije koja se inače koristi u varenju hrane će biti iskorištena u očuvanje zdravlja i integriteta čelija, tako da će naše tijelo postati savršeno zdravo i dugovječno.

Želim vam dug i zdrav život!

Dr. Slađana Velkov

izvor: http://sirovahrana.hr/

Нема коментара:

Постави коментар