22. 1. 2015.

CHIA SEMENKE




Do pre par meseci se nikad nisam zapitala, cemu sluze te sitne semenke. Kada me je moja prijateljica pitala da li one smeju u hrono ishranu, apsolutno nista nisam znala da joj odgovorim. Tada sam se tek zainteresovala da procitam o tim sitnim carobnim semenkama.
Sto sam vise citala, sve sam vise bila odusevljena. Kao prvo ne sadrzi gluten, a to je vrlo bitno u danasnjoj ishrani, jer sve vise ljudi je intolerantno na gluten. Zbog izuzetno velike koncentracije vlakana pomaze u poboljsanju probave, a i pomaze kod zdravstvenih problema probavnog trakta. Sadrži 6 puta više kalcijuma nego punomasno mleko, 3 puta više gvožđa nego spanać, 15 puta više magnezijuma nego brokoli, 20% više vlakana nego laneno seme, 60% masnoća u semenkama su Omega-3 masne kiseline. Sadrži još i: cink, magnan, vitamine A, D, E, K, vitamine B grupe .


Na organizam deluje veoma hidrirajuće, regulišu ravnotežu elektrolita u telu. Ubrzava razgradnju masti u telu, pomaže kod gubitka kilograma, pruža osećaj sitosti, revitalizuju mišiće, odlično je za sportiste.
Preporucena dnevna doza je od 15-30gr. Moze da se dodaje u raznim jelima, a izvrsno je za sejkove i pudinge jer ima neverovatnu moc zgusnjavanja. Preporucuje se da se koristi na temperaturi do 42C da bi iskoristili sva njena svojstva.

Ali uglavnom ako ce se koristiti svakodnevno dovoljo je jedna kasika dnevno. Jer veca kolicina svakodnevnog unosa bi mogla da preoptereti stomak. Mogu da ga koriste i trudnice i deca.




Mogu slobodno da kazem da su mene chia semenke spasile od opstipacije sa kojom se borim ceo zivot. U zadnjih 30 godina sam u vecitim traganjima i isprobavanju za necim prirodnim jer za mene nije resenje samo da popijem tabletu. Najkrace moguce receno chia semenke su resile moj problem i za sada savrseno funkcionisu. Nadam se da ce tao biti i u buduce, jer ja imam problem da se moj organizam brzo zasiti, pa jednostavno prestaje da reaguje na to nesto sto mi je prethodno pomagalo.

Vec par meseci kefir i chia semenke su postale moje "dobro jutro" uz dorucak. Sada sam vec izverzirana i obavezno spremim kad idem da spavam i ostavim u frizideru. Do jutra je to savrsen puding od kefira i chia.

Pridrzavam se jos uvek iznosa od dozvoljene kolicine od 30gr na dan. Mozda bi mogla i da smanjim ili da preskacem svaki drugi ili treci dan, ali jos uvek mi prija ovaj ukus, pa neka ostane tako kako je.








Нема коментара:

Постави коментар