1. 6. 2018.

MINJON KOCKE SA NARANDŽOM


Moji minjoni su prošli kroz evoluciju dok im nisam pronašla idealno rešenje. Trebala sam uklopiti, da vreme provedeno za prelivanje čokoladom bude što kraće jer to i jeste najveći deo posla, ako izuzmemo  pakovanje.

Na početku sam pekla kore sama, vodeći računa da se uklapaju kore i fil. Kasnije sam shvatila da tome niko ne  pridaje značaj, pa sam prešla na gotove kore i pokazalo se skroz idealno. Sada jedino uklapam ove dve vrste kora u zavisnosti od gustine fila. Mada uskoro ću skroz preči samo na kore za "mađaricu" jer ona ustvari i jeste najidealnija za ove minijaturne tortice jer odlično upija vlažnost fila.

Ovo je trenutni fil sa pomorandžama ali možda ga kasnije i nešto još doradim ili mu nešto promenim.

- gotove kore za "mađaricu" ili "rozen tortu"
- 400gr šećera
- 300ml vode ili mleka
- 250gr putera
- 150gr bele čokolade
- 200gr oraha ili badema
- ~300gr mlevenog keksa
- 1 cela narandža
- 1 oguljena narandža

 Pomorandže baš dobro oprati jer znamo da su prskane raznim sredstvima. Ja ih prvo dobroooo operem, pa ih posle stavim u zeolim i zatim dobro isperem. Kada su oprane i jedna oguljena staviti ih u zamrzivač. Ja ih spremim desetak, isečem ih na sitnije kriške i ostavim u zamrzivač, pa imam uvek spremne kada mi zatrebaju. 


Ovako zamrznute pomorandže mogu da se narendaju na sitno rende ili da se u blenderu izblendaju. Ja koristim blender jer mi je tako brže, ali i posle lakše filujem kada nema nikakvih grudvica.



Neću reći da je ovo najidealniji način spremanja ovakvog fila, samo ću da vam prenesem da je ovo trenutno za mene najbolj i najbrži način.

Vodu i šećer prokuvam par minuta i sklonim sa ringle. Tu ubacim čokoladu i puter i mešam dok se sve ne otopi. Pomorandže iz zamrzivača ubacim u blender, uspem jedan deo one smese što sam kuvala i izblendam dok se sve skroz ne sjedini. Izručim sve zajedno u činiju i promešam. Sada tu dodam mlevene orahe i mlevene kekse. Količina keksa će zavisiti od  vrste keksa i koliku upijaju. Sve dobro promešam da se sve fino sjedini i moglo bi odmah da se filuje jer su zamrznute pomorandže fino to prohladile.

Uglavnom u svim receptima za gotove kore piše da se filuje toplo. Meni se pokazalo da treba da bude tek mlako, jer ako je samo malo toplije one toliko omekšaju da posle je teško dalje raditi sa njima. 

Kore nafilovati i samo odozgo staviti nešto lakše da bi se kore slepile. Nikako nešto teže jer onda takođe kore jako omekšaju. Ja uvek stavim odozgo jedno pakovanje kora, to je 400gr i dovoljno je. Ostavim da prenoći u frižideru, a sutradan stavim u zamrzivaču da se dodatno još više ohlade jer tada se seku kocke savršeno. Znači, nikako da se zamrznu, nego samo da se još više ohlade nego što su u frižideru. 

Što se tiče prelivanja, svi imamo neke svoje sisteme, ja sam postavila fotografiju kako ja to radim i to mi se pokazalo za sada najbrže. 



Evo ovako izgleda čokolada koju ja koristim. Uvek u fil dodajem boju koja odgovara boji voća, tako dobijem intenzivniju boju fila.




Нема коментара:

Постави коментар