31. 3. 2017.

MILOŠEVA KREMASTA TORTA


Ne mogu da se pohvalim sa dobrom fotografijom jer ja nisam bila u blizini torte kada su je sekli i fotografisali moji slavljenici ali mogu da se pohvalim da je ukus fenomenalan. Po sastavu bi najviše trebala da podseća na fil za krempitu kada u njega dodate mnogo "Milka" čokolade.

Torta je dimenzija 30x14x10cm. 

Kore:
- 10 belanca
- 10 kašika kristal šećera
- 4 kašike oštrog brašna
- 10 kašika mlevenih oraha

Fil:
- 750ml mleka
- 10 kašika kristal šećera
- 10 žumanaca
- 80gr gustina
- 200gr fine mlečne čokolade 
- 200gr putera
- 200gr prah šećera
- 200gr oraha

Za premazivanje kora:
- 500ml tečne pavlake 35%mm

Ovo su mere za moj pleh 40x30cm pa sam tu jednu koru isekla na 3 dela i dobila tortu dimenzije 30x13cm

Za koru ulupati čvrst sneg od belanca i šećera. Zatim pažljivo dodati brašno i orahe i sjediniti špatulom. U pleh staviti na dno papir za pečenje, pa izručiti smesu za koru i paživo rasporediti ravnomerno. Peći u zagrejanoj rerni na 180C dok ne dobije finu boju. Voditi računa da se ne peče previše dugo da se ne bi kora presušila.

Mleko usuti u veću šerpu i na slabijoj vatri staviti da se greje. Za to vreme ulupati žumanca, kristal šećer i gustin. Kada je mleko skoro proključalo, uspite smesu sa žumancima i žicom za mućenje mešajte dok se sve ne sjedini sa mlekom. Sve do kraja radite na slaboj vatri da ne bi zagorelo. Veoma brzo će se sve zgusnuti. Dok se bude hladilo često puta promešajte da se ne bi uhvatila odozgo korica.

Puter i kristal šećer dobro umutiti. Kada se fil skroz ohladi, pomešajte sa umućenim puterom. Gotov fil odvojite 1/3 u drugu činiju i u njega pomešajte orahe, a u drugu činiju gde je ostalo 2/3 fila, pomešajte otopljenu čokoladu, ja sam koristila "Milka" čokoladu jer je ona za moj ukus i najukusnija.

I na kraju filovanje. Ako vam je skupo da koristite tečnu pavlaku, možete da uzmete i šlag u prahu ali ga čvrsto ulupajte jer se sa njim prvo namažu kore, pa preko toga ide fil. mora da bude čvrst šlag jer drugačije nećete moći da filujete. Ulupati čvrst šne od tečne pavlake ili šlaga u prahu, bez dodavanja šećera. Znači ja sam jednu koru od 10 belanaca podelila na 3 dela i filovala sam ovim redom:

kora+šlag+čokoladni fil+kora+šlag+fil sa orasima+kora+šlag+čokoladni fil

Čokoladni fil rasporedite tako da vam ostane fila da nafilujete na kraju i celu tortu spolja.

Нема коментара:

Постави коментар