16.10.2016.

SAVETI ZA MRŠAVLJENJE



Osnovni saveti

Prvi savet svima onima koji žele da reše problem viška kilograma bio bi - povećajte unos biljne hrane i uzimajte većinu hrane u najprirodnijem mogućem obliku, što isključuje kuvanje, pečenje, soljenje ... U namirnice sa preko potrebnim složenim ugljenim hidratima, bogate vlaknima i drugim hranljivim sastojcima, ali siromašne kalorijama, bez holesterola, šećera i soli, spadaju sve vrste voća, povrća i mahunarki, žitarice (pšenica, pirinač, ječam, ovas, proso, heljda, raž, kukuruz ...), orašasti plodovi (orasi, badem, kikiriki, lešnik, pistaći, kesten ...) semenje (suncokret, susam, lan, bundeva ...). Ovakva ishrana, uz skoro svakodnevnu fizičku aktivnost, pomaže gubitku kilograma, i to je dokazano.
Svi oni koji imaju probleme sa viškom kilograma neka urade eksperiment - 20 do 30 dana samo na prirodnoj hrani. To će biti dovoljno da se uvjere da je njihov život krenuo u drugom, pozitivnom smeru.

Ko ne može bez mesa, jaja, sira, slatkiša ...

Neko će kazati da ne može bez mesa, jaja, sira, slatkiša ... Najbolji savet njima bi bio da se privremeno odreknu takve ishrane, makar na nekoliko sedmica ili još bolje meseci, dok ne stignu rezultati. Meso, jaja, sir, slatkiši i drugi proizvodi životinjskog porekla pretovareni su masnoćom, drugim štetnim supstancama, nedostaju im vlakna, i među glavnim su uzrocima gojaznosti, ali i drugih bolesti.
Jedna od brojnih vrlina vlakana jeste što deluju kao sigurnosni mehanizam protiv prejedanja. Ona pomažu da se oseti sitost pre nego što se unese previše kalorija, tako da je poruka onima koji jedu prirodnu hranu - jedite dok se ne zasitite.
Hrani bez vlakana nedostaje ovaj "zatvarač", i onda se sitost oseti nakon što se unelo kalorija dovoljnih čak i za četvoročlanu porodicu. Zato je karakteristika gojaznih ljudi to što jedu ishranu siromašnu vlaknima. Teško da možete pronaći vegetarijanca koji je gojazan.

Fizička aktivnost
Jedna od najvažnijih zakonitosti za smanjenje tjelesne težine svakako je aktivno vježbanje, i to najmanje pet puta sedmično, 30 do 60 minuta. To može da bude brzo hodanje, trčanje, voženje bicikla, rad u bašti... Bez redovnih fizičkih aktivnosti gojaznost se teže pobjeđuje.

Preporučuje se izbjegavanje ili značajno smanjenje unosa štetnih materija, poput alkohola, duvana, kafe, gaziranih pića... Ove štetne materije, osim što ugrožavaju zdravlje na razne načine, mogu da utiču čak i na povećanje tjelesne težine.  Poštovanje svih ovih prirodnih principa istovremeno poboljšava zdravlje i reguliše tjelesnu težinu.
izvor:buditezdravi  


2 коментара:

  1. Jadranka kako se u ovaj clanak uklapa hrono ishrana? I u restrikciji se gube kilogrami a jede se meso. I drugo, meni se normalizovao holesterol, shecer, trigliceridi

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Vesna ovaj članak se nikako ne uklapa u hrono. Lično sam pokušavala da sastavim nešto ali nije išlo. Ipak je to skroz različit način israne

      Избриши