12. 9. 2015.

PITA SA MESOM I SAMPINJONIMA - Dr Dukan


Konacno i ja da napravim dukan pitu. Malo je reci da me je ukus odusevio. Ne samo ukus nego i sastav i sve sto ide uz ovu divnu pitu. Cim sam pocela da pecem korice, sebi sam obecala da moram kupiti okruglu tepsiju dimenzija mog tiganja. Bice i lazanje i bureka i slanih torti i svega, samo kada su mene korice odusevile. Obicno vec po sastavu mogu da pretpostavim kakav ce ukus biti. Danas priznajem da me je moj osecaj malo prevario jer korice uopste nemaju ukus palacinke, nego pravih kora koje se razvlace. Kapa do poda majtoru koji je smislio prvi. Takoce je interesantno da sam recept upotrebila u potpunom originalu, sto kod mene to moze jako retko da se desi, skoro nikad. Dakle, ne menjam nista, ostaje recept za korice bas kakav sam i nasla u dukan grupi.

Evo danas sam saznala da je recept za korice izmislila Sadeta Osmanovic , i ja joj se mnogo zahvaljujem, jer su jedinstvene!!!


Imam plitki tucani tiganj kvadratnog oblika, stranice su mu 27cm. Idealan je za ovakve korice. Nisam danas pekla u njega, ali cu sledeci put obavezno. Danas sam pekla u tiganju precnika 26cm i dobila sam 6 korica od ove mase:

- 2 jaja
- 3 pune kasike ovsenih mekinja (zob)
- 2 kasike gustina
- 250ml mleka 2%mm
- malo soli

U mom slucaju vrlo malo soli jer ga maksimalno izbegavam zbog visokog pritiska i zadrzavanja vode u organizmu. 

Sve sastojke sam fino mikserom izmutila. Na ne bas jakoj vatri sam pekla korice, ali samo na jednu stranu. Posto su korice izuzetno tanke, gornja strana isto bude gotova dok se donja pece. Da mi se ne bi testo lepilo koristila sam ulje u spreju u minimalnim kolicinama.


Odlucila sam se za fil od mlevenog mesa i sampinjona, jer sam imala sampinjone, pa eto da se potrose.

- 500 gr mlevenog pileceg belog mesa bez kozice i masnoce
- 6 vecih sampinjona
- 1 srednja glavica ljubicastog luka
- so, biber, seckano zelen lisce

Luk sam isekla na sitne kockice i dinstala ga posoljenog na malo vode poklopljenog sve vreme. Kada je postao staklast usula sam sampinjone koje sam isekla na tanke kriske. Sampinjoni su bili brzo dinstani i onda sam dodala mleveno meso, biber i seckano zelen lisce. Sve to se dinstalo dok nije ukuvala sva tecnost.

Teflon tepsiju sam naspricala sprej uljem i filovala korice i redjala. Fila mi je ostalo kao za jos dve korice, pa sam ga rasporedila preko korica, kao sto se vidi na fotografiji.


Razmisljala sam da li da samo namazem odozgo malo sa kiselom pavlakom i tako zapecem, ali sam se ipak odlucila za lepsu varijatnu.

- 120ml belanca (od 4 jaja)
- 5 punih kasika kiselog mleka
- malo soli

Mikserom sam umutila penu od belanaca, pa sam smanjima brzinu i dodavala jednu po jednu punu kasiku kiselog mleka. Dobila sam finu gustu masu kao neki krem. Fino sam je rasporedila preko pite i posula sa seckanim zelen liscem.

Pekla sam u zagrejanoj rerni na 220C dok nije dobilo lepu pecenu boju. Uz salatu od svezeg povrca, nas troje smo imali dovoljno za kompletan obrok.


1 коментар: