12. 8. 2014.

MUSAKA SA GRILOVANIM ZUKINIMA


Musaka je neiscrpan izvor ideja. Izuzetno mnogo varijanti ima na temu musake. Koliko se secam svog tuznog detinjstva, mislim da je musaka bila moje prvo slozeno jelo na pocetku kuvanja. To je bilo zimsko doba i bila je sezona kiselog kupusa. Komsije su nam posle mamine smrti uvek nesto donosili, jer su najverovatnije saosecali sa nasim bolom. Tako je jednog dana bilo previse ribanca i trebalo je nesto smisliti sta sa njim. Otrcala sam kod komsinice koja je bila u svako doba dana i noci sprema da mi izadje u susret i pomogne koliko god je to moguce. Smislila je recept sa ribancem koji bi meni bio najlaksi... Ali o toj musaki cu specijalo jedan dan kada je budem pravila i fotkala. Spomenula sam delic ovoga jer svaki put kada je musaka na nasem meniju, ja ne mogu a da se ne setim moje prve musake u doba tuznog detinjstva bez nase mile mame.

Ova danasnja musaka je trebala da bude sa zutim tikvicama, onim istim nasim u Banatu, ali sam ipak nasla samo zukine u mojoj najblizoj prodavnici. Rucak je bio za cas gotov jer dok sam grilovala zukine, meso se dinstalo i sve je to bilo za cas gotovo.


Napisacu koliko sam ja cega stavila, a vi ako pravite, uklopite se sa svojim potrebama

- mleveno krto  meso 700gr
- 4 zukina (tikvice)
- 1 velika glavica ljubicastog luka
- so, biber, suseno lisce od zeleni
- 200ml belanca


Zukine oprati i iseci uzduz jer je tako lakse i brze raditi sa njima. Moja 4 zukina sam uspela da slozim u dva puta na elektricnom grilu. Dok su se zukini grilovali, ocistila sam luk i na sitno iseckala u seckalici. Meni je tako uvek brze i lakse kada kod kuce spremam hranu, jer na poslu sve moram nozem jer se tamo radi na veliko. Stavila sam u tiganju da se luk proprzi na malo vode i soli. Uvek je obavezno posoliti luk prilikom przenja jer samo tako ce se  dobiti onaj divan neodoljivi ukus przenog luka. Kada je luk postao staklast ubacila sam meso i sve zajedno mesala dok se nije svo meso razdvojilo i pretvorilo u kompaktnu masu. Dodala sam jos biber i zelen lisce i jos koji minut proprzila sve zajedno. Nisam dugo dinstala jer kad pusti vodu meso, onda je spremno za dalju obradu. Ja uvek radije koristim sokove od mesa, nego da kasnije dolivam vodu. 


Redjala sam ih u silikonskoj modli za veci hleb, dimenzija 14x22x7cm. Kao sto vidite na slici, prvo sam stavila zukine, pa red mesa, pa zukine i na kraju red mesa. Nekad zavrsavam sa povrcem a nekad sa mesom. Nema pravila, ali ovog puta sam imala 4 zukina, a zelela sam dva reda i zato je moralo meso da bude na kraju. Nista nisam pritiskala rukama, sve sam tako ostavila ovlas, samo sam preko prelila sa belancima. belanca nisam solila, niti icim vise zacinila, jer sam zelela da mi ova musaka bude sa sto manje bespotrebnih zacina. Bitno mi je bilo da dobiju osnovno (so i biber). 


Pekla sam na 210C zbog silikonskog kalupa. Kada se pojavila oko ivica zida pena, to je znacilo da su se belanca ispekla i musaka je mogla da se izvadi iz rerne. Ne znam da kazem koliko se tacno peklo ali sigurno je vise od 30' jer ipak za tu debljinu nije to mnogo vremena.




Zukini - Tikvice











Нема коментара:

Постави коментар