10. 10. 2014.

SARMICE U VINOVOJ LOZI



Imali smo u porodicnoj kuci veliko dvoriste koje je moja mama pretvorila u bastu i sve staze je oivicila sa spalirom od grozdja. Bilo je tu mnogo sorti grozdja sa velikim i malim listovima. Pamtim da su sve zene iz komsiluka dolazile da uzmu vinovu lozu da prave sarme. Moju mamu to nije privlacilo i koliko mene moje secanje sluzi ne secam se da nam je ikada spremila sarmu sa vinovom lozom. Ali se isto tako ne secam da sam ja ikada imala zelju da probam kakvog je to ukusa. Tek kada sam pocela da radim kao kuvar onda sam i pocela da isprobavam ukuse jer su nam ih uglavnom narucivali za vreme posta i slava. Zato kada sam pocela sa HI shvatila sam da vinova loza ima neogranicenu mogucnost kada su rucak ili vecera u pitanju. Samo sada vise ne moramo da beremo, peremo, kuvamo lisce. Sada ima sve to vec spremljeno u teglicama i mozemo da biramo da li sa malim i tankim listovima za sarmice ili velikim i jakim za velike sarme. Sad je lako, lisce je spremljeno, samo spremiti punjenje, zaviti i malo ih zapeci u rernu ili na slaboj vatri prokrckati koji minut.


Meni je najprivlacnije punjenje sa tunom i crnim lukom pa zapeci u rernu. Crni luk prodinstam i dodam da se u tome dinsta narendana keleraba. Zacinim po licnom ukusu, so, biber, beli luk u prahu (moze i svez), seckano lisce zeleni ili celera. Ustvari mozete da dodate sta god volite, kombinacije su po vasoj zelji.
Izbor dozvoljenog povrca je velik pa moze da se uz zacine osmisle razna punjenja.

Kada se dinstano povrce prohladilo dodajete tunu iz vode, zavijte sarmice i redjajte ih u tepsiju. Sipajte malo vode da dno tepsije ne bude suvo, a sarmice odozgo namazite uljem i ako volite pospite susamom.

U zagrejanoj rerni na 200C ubaciti na priblicno 20minuta da se samo zapeku i svi ukusi sjedine. Ja izvadim iz rerne kada voda koju sam usula ukuva.

Ovo je interesantna i lagana vecera. Ako bi voleli da vam ovo bude rucak, samo umesto tune ubacite neko jace crveno meso.



4 коментара:

  1. Volim sarmice u vinovoj lozi, ali da li mogu u zelju?

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман4.5.18. 03:52

    Moze li ovo da bude za dva dana?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mozda nisam razumela pitanje. Ako me pitas da li moze 2 dana da se jede isto jelo, odgovor je ako bas nema nista drugo moze.

      Избриши