09.08.2015.

SLATKO OD LUBENICE - Tatjana Cukic


Tatjana Cukic me je vratila u detinjstvo i mladost. Moj tata i ja smo mnogo voleli slatko od lubenica. U to vreme nisu bile ove danasnje vrste lubenica. Tada su bile lubenice tamno zelene kore, a unutra su bile vatreno crvene sa izuzetno tankom belom linijom. Tek su pocele na nekim njivama da se pojavljuju ove danasnje vrste. Takodje meso nije bilo samo crvene boje, bilo i limun zute boje.

Moj recept je bio onaj drugi jednostavniji, samo sam kockice kuvala u vodu i secer. Tako da znate, koga mrzi da mnogo puva i ispira slobodno kuvajte odmah u prvu vodu. Jedino moze biti razlika u tome da mozda kora od ovih danasnjih lubenica vise mirisi na zeleno, nego one u vreme kada sam ja bila dete. Mozda zbog toga ove danasnje moraju toliko puta da se ispiraju.

Samo bi jos dodala da sam ja stavljala u neke tegle i one sokove iz kesice za aromu. Ne secam se kako se tacno tada zvao ali to su oni "step", "bolero" i tako tog tipa.

Tanja mnogo ti hvala na ovom divnom receptu jer ja ne znam da li cu skoro kuvati slatko jer secer vise takoreci i ne konzumiramo.

Uputstvo od Tatjane Cukic :

- 1 kg kora od lubenice
- 1 kg šećera
- 1 limun
- 1 šipka vanile ili vanilin šećer

Lubenicu očistite od mesa i semenki, odstranite zelenu koru i naseckajte beli deo kore kore na kockice. Ja sam ostavila i malo crvenog mesa, da bude šareno.
Ugrejte vodu u šerpi i kad provri, ubacite kore, prokuvajte. Odlijte vodu i ocedite kore a za to vreme ugrejte novu vodu, i kad ona provri vratite kore. Ovo kuvanje kora ponovite više puta, neki kažu 6, neki 9, neki 12. Ja sam kuvala i menjala vodu 6 puta, kore treba da omeknu i postanu staklaste. Izgleda komplikovano ali ako , dok kuvate kore, grejete drugu vodu u električnom kuvalu, proces se znatno ubrzava, jer ne čekate svaki put da voda provri, imate je već spremnu. Kad su kore spremne, sipajte šećer u šerpu, zalijte vodom da ogrezne i kuvajte da se šećer otopi. Onda ubacite kore i kuvajte do gustine retkog meda, pred kraj dodajte limun isečen na kolutove i vanilu. Gotovo slatko prekrijte mokrom krpom i sutradan skinite penu ako je ima, sipajte u čiste tegle i zatvorite.
Ovo slatko je još lepše kad se u njega ubaci i list rozetle, ali ja ga nisam imala. Inače, može fino da se koristi u kolačima , umesto kandiranog voća. 




A evo i lubenice mog detinjstva :)


Нема коментара:

Постави коментар